حجةالاسلام علی ذوعلم در نشست بررسی و تحویل سند توسعه پایدار 2030 که در مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: سند توسعه پایدار 2030 در سال 94 به تأیید کشور‌های عضو رسید و بررسی محتوا و رویکرد آن نشان می‌دهد نظام سلطه برای استمرار و تثبیت نفوذ همه جانبه خود در کشورهای جهان و مداخله در سیاستگذاری آنها برای توسعه رویکرد جدیدی را در پیش گرفته است.

وی افزود: ترجمه فارسی سند توسعه پایدار 2030 حدود 67 صفحه است، که 17 هدف اصلی دارد و راهکارهایی مطرح کرده تا جامعه جهانی آنها را عملیاتی کند.

این کارشناس آموزش و پرورش گفت: دگرگون ساختن جهان ما شعار سند 2030 است و راهبرد جدیدی را برای مداخله نرم با ارائه شعارهای زیبا طراحی کرده است؛ در بحث سند 2030 شاهد هشدارهای صریح و مکرر رهبر معظم انقلاب در رابطه با مغایرت آشکار آن با استقلال ملی ایران هستیم، اما این مسئله از سوی مسئولان مورد غفلت قرار گرفته است.

حجةالاسلام ذوعلم تاکید کرد: از صاحب‌نظران و کارشناسان در این حوزه و مشارکت جدی آنها برای تبیین سند آموزش 2030 استقبال می‌کنیم و این که جامعه باید بداند در درون این سند چیست و این موضوع نیاز به تامل بسیار دارد.