به گزارش پارس علی اسماعیلی رئیس بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بعدازظهر امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران به ارایه گزارشی از روند برگزاری این دوره از نمایشگاه کتاب تهران پرداخت.

وی با اشاره به برپایی سالن صنعت نشر برای اولین بار در نمایشگاه امسال کتاب تهران گفت: در این سالن هر روز یک کتاب به صورت کامل تهیه و چاپ شد و تا امروز که ۱۰ روز از نمایشگاه کتاب تهران گذشته است ۱۰ عنوان کتاب تولید و چلپ شده است.

رئیس بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب همچنین از برگزاری ۱۵۵ نشست در معرفی و نقد و بررسی کتاب در نمایشگاه امسال خبر داد و گفت: امسال ۴۰۰ عنوان کتابی که درباره حضرت زهرا (س) در سال گذشته چاپ شده بود با تخفیف ۵۰ درصدی در نمایشگاه کتاب به فروش رفت.

اسماعیلی همچنین بیست و ششمین دوره این رویداد را یکی از منظم ترین دوره ها به جهت برگزاری توصیف و تاکید کرد: ما مدعی هستیم که نمایشگاه امسال کتاب تهران از نظر رعایت پوشش بازدیدکنندگان و غرفه داران و همچنین و ارایه کتاب های مجاز، پاک ترین دوره این نمایشگاه ها بوده است.

وی ادامه داد: ما کمترین آمار را در زمینه تخلفات نمایشگاهی ناشران داشتیم و تا امروز فضای آرامش در کل نمایشگاه حاکم بوده است.

رئیس بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب همچنین تاکید کرد: دیروز حدود یک میلیون نفر از نمایشگاه کتاب تهران دیدن کردند و به لطف خدا خون از دماغ کسی جاری نشد. امسال ما هیچگونه مشکل امنیتی و حادثه پیش بینی نشده نداشتیم.

به گفته اسماعیلی ۸ گروه شامل ۴ گروه خواهران و ۴ گروه برادران مسئولیت امر به معروف و نهی از منکر را در نمایشگاه کتاب امسال تهران به خوبی انجام دادند.

وی ادامه داد: بنده در دو سه نوبت به خصوص در بخش ناشران غرفه های کودک و نوجوان به هر یک از بچه های خردسال که برای خرید از نمایشگاه آمده بودند ۱۰ هزار تومان بن کارت خرید کتاب هدیه کردم.

رئیس بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب از همکاری ۷۰ سازمان و نهاد با نمایشگاه امسال کتاب تهران خبر داد و از تلاش های آنها تقدیر کرد و گفت: به همین مناسبت امشب مراسم تجلیل از دست اندرکاران عوامل اجرایی نمایشگاه با حضور وزیر ارشاد برگزار می شود.

اسماعیلی در بحث سیستم نظافت نمایشگاه هم گفت: ما روزانه ۴۰ تن مواد زائد را در نمایشگاه تصفیه کردیم که این کار توسط ۳۰۰ نفر هر روز انجام می شد.

وی با بیان اینکه برقی که در این نمایشگاه صرف می شود، معادل برق یک شهر ۵۰۰ هزار نفری است، گفت: خوشبختانه هیچ مشکلی در زمینه قطعی برق گزارش نشد.

رئیس بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب همچنین آمار سرقت های صورت گرفته در نمایشگاه امسال کتاب تهران را در حدی نزدیک به صفر برآورد کرد.

اسماعیلی با اشاره به تدارک یک سالن غذاخوری برای نخستین بار در نمایشگاه امسال کتاب تهران گفت: امسال همه مجموعه عوامل اجرایی با دریافت کوپن می توانستند به صورت رایگان غذایی گرم تهیه و در رستوران صرف کنند.

سرپرست معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره آمار فروش کتاب در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: آمار فروش کتاب نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

در پایان این دیدار حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران از زحمات دست اندرکاران برپایی بیست و ششمین دوره این رویداد بین المللی قدردانی کرد.