مرکز سنجش آموزش پزشکی با حضور وزیر بهداشت و معاون آموزشی وزارت بهداشت افتتاح شد. 

محمد حسین کاظمی  رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور روز دوشنبه در مراسم افتتاح مرکز جدید سنجش آزمون پزشکی کشور ضمن ارائه گزارش عملکرد مرکز سنجش از سال ٩٣ تا کنون، در خصوص تغییرات ایجاد شده آزمون‌های پزشکی گفت: در روش‌های نمره سازی، واحدهای آزمون سازی امسال تغییرات چشمگیری ایجاد شده است که مشکلات ریشه یابی شده است.

کاظمی افزود: با ایجاد بانک سوال، امکان جمع آوری سوالات در بانک و دسترسی آسان آن فراهم شده است وبرنامه‌های لازم جهت دسترسی الکترونیکی به سوالات آزمون انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: طراحان سوال حضوری در این مرکز فراهم شده است وقرنطینه‌های لازم برای حضور دوهفته‌ای طراحان در نظر گرفته شده است. 

 رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور عنوان کرد: در راستای خصوصی سازی و حفظ امنیت سوالات آزمون ها، دستگاه طراحی سوال از کشور آلمان مناسب‌ترین راهکار است که امیدواریم در زمینه سفارش این دستگاه از جانب وزارت بهداشت دستورات لازم اتخاذ شود تا سوالات و پاسخ‌ها به شکل ویژه‌ای در سر جلسه آزمون در اختیار داوطلبان قرا گیرد.

وی اذعان داشت: مرکزسنجش در مسیر ایجاد آزمون‌های الکترونیکی در کشور، شروع به فعالیت کرده است تا هزینه‌های چاپ و ... برطرف شود این در حالی است که این اقدام در شهرهایی، چون کرمان، تبریز و اصفهان عملکرد خوبی داشته است.

کاظمی گفت: بر اساس مصوبه‌های مجلس، امسال ٥٠ درصد نمره آزمون و ٥٠ درصد از مصاحبه در قبول داوطلبان در رشته‌های پزشکی تأثیر گذار خواهد بود. آزمون ارشد علوم پزشکی مورخ ٢٢ و ٢٣ تیرماه برگزار خواهد شد و در مرحله طراحی سوال قرار داریم.