به گزارش پارس، علی اسماعیلی در گفت وگو با خبرنگار کتاب خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، درباره ی مسأله ی کتاب « صراحت نامه» که ظاهرا تا دو روز اول نمایشگاه کتاب هم ارائه می شده است، گفت: این موضوع به این دلیل بوده است که گاهی مواردی به نقل از شخصیت ها آورده می شود و ما برای این که بتوانیم به آن کتاب برای عرضه در نمایشگاه کتاب مجوز بدهیم، مجبوریم این گونه نقل قول ها را از مراکز ذی صلاح استعلام کنیم تا ببینیم نقل قول ها با واقعیت تطبیق دارند یا خیر؟ مسأله ی این کتاب هم به خاطر این موضوع بوده است.

او توضیح داد: ضوابط حضور کتاب در نمایشگاه تعریف شده است و هر کتابی که از وزارت ارشاد مجوز چاپ بگیرد و از طریق اداره ی کتاب اعلام وصول شود، می تواند در نمایشگاه حضور پیدا کند.

اسماعیلی درباره ی کتاب « صراحت نامه» نیز گفت: مراحل اعلام وصول و استعلام این کتاب نیز طولانی نشده و کارهای آن در دست اقدام است.

او همچنین در پاسخ به این سؤال که کتاب یک بار منتشر و عرضه شده است، اظهار کرد: کتابی که در خانه ی کتاب اعلام وصول نشده باشد، طبق مقررات، اجازه ی عرضه پیدا نمی کند.

صراحت نامه
« صراحت نامه» متن گفت وگوی مفصلی با آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۸۹ است که در آن به پرسش های متنوعی در حوزه ی مدیریت ارتباطات سیاسی و فرهنگی و همین طور زندگی شخصی خود پاسخ داده است.

این کتاب متن گفت وگو با آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره ی نامه ی او به مقام معظم رهبری، دیدگاه هایش در خصوص مناظرات انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، حضور تعدادی از مسؤولان سابق در شبکه های ماهواره یی فارسی زبان، آزادسازی ماهواره، فعالیت های شبکه های ماهواره یی فارسی زبان و بی بی سی و… است.

به گفته ی تدوین کنندگان کتاب، او در این مصاحبه برای اولین بار گفته که آماده ی کناره گیری از قدرت است، اما می ترسد اقدامش قهر تلقی شود. هاشمی در این کتاب دیدگاه های خود را در مورد مناظرات مشهور سال ۸۸ کاندیداهای ریاست جمهوری تشریح کرده و نظراتش در مورد نوع فعالیت شبکه ی خبری بی بی سی و حضور چهره هایی نظیر عطاء الله مهاجرانی در آن را اعلام کرده است.