به گزارش پارس ابوالفضل حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به سفر به استان اصفهان و بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد و دانشگاه پیام نور مرکز تیران اظهار داشت: در راستای اشتغال جوانان پذیرش دانشجو در رشته های علوم انسانی دانشگاهی کاهش و پذیرش ها به سمت رشته های فنی مهندسی می رود.

وی افزود: زیر ساخت دانشگاه ها در خصوص هیئت علمی فراهم شود توسعه در رشته های تکمیلی انجام و توجه به اولویت های دانشگاه ها در ارائه رشته های آموزشی و دوری از پراکندگی رشته ها مدنظر است.

دانشگاه آزاد نجف آباد بی نظیر است

حسنی اذعان داشت: دانشگاه های آزاد اسلامی و پیام نور از مراکز دانشگاهی زیر مجموعه وزارت علوم هستند که پذیرش دانشجو با جمعیت بالایی انجام می گیرد.

وی افزود: زیر ساخت های دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد همانند فضای آموزشی، وسعت، آزمایشگاه ها و مواردی از این قبیل در بین سایر دانشگاه های کشور بی نظیر است و در صورت تامین هیئت علمی، توسعه رشته ها در این مرکز انجام می گیرد.

پیام نور تیران آینده درخشان دارد

مدیرکل دفتر گسترش وزارت علوم با بیان اینکه دانشگاه پیام نور از نظردانشجویی دومین زیر نظام وزارت علوم است، تصریح کرد: دانشگاه های پیام نور سهم بالایی از پذیرش دانشجو و تحصیل افراد در مراکز علمی و آموزشی را دارند.

وی به وضعیت دانشگاه پیام نور مرکز تیران اشاره کرد و گفت: ظرفیت های آموزشی، آزامایشگاهی و کارگاهی خوبی در دانشگاه پیام نور تیران وجود دارد که رشد این دانشگاه در آینده خواهیم داشت.

وی ادامه داد: فرصت برای تقویت رشته ها و ارائه تحصیلات تکمیلی برای رشته های فنی و مهندسی در دانشگاه پیام نور مرکز تیران وجود دارد که ایجاد شاخصه های هیئت علمی بستر برای ارائه این خدمات به این دانشگاه و گسترش آن وجود دارد.

مدیرکل دفتر گسترش وزارت علوم خاطرنشان کرد: مسئولان شهرستان تیران وکرون، مسئولان دانشگاه پیام نور تیران و دانشگاه پیام نور استان اصفهان برای رشد این دانشگاه فعالیت خوبی داشته اند.