سردار تقی مهری در واکنش به انتشار اخباری درباره آزمایش موفقیت آمیز نخستین اتومبیل خودران و بدون راننده در کشور و گمانه‌زنی‌هایی در خصوص واردات خودروهای هوشمند مشابه و تردد این خودروها در معابر داخل کشور اظهار کرد: تولید چنین خودروهایی در محیط‌های آزمایشگاهی و کارخانجات و مراکز تحقیقاتی انجام می‌گیرد و حرکت به سمت تولید چنین محصولاتی قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: با توجه به نوظهور بودن این محصولات و تکنولوژی‌های هوشمند این چنینی، تردد این خودروهای بدون راننده در معابر و جاده‌های درون و برون شهر، نیازمند تدوین ضوابط، آیین‌نامه‌ها و قوانین خاصی است تا حقوق تمام شهروندان در آن دیده شود و به عنوان مثال در هنگام وقوع تصادف، مقصر یا مقصران قابل شناسایی باشند.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در حال حاضر قوانین و مقررات خاص این خودروهای هوشمند در کشور وجود نداشته و یا حداقل به پلیس راهور ابلاغ نشده است.

مهری خاطرنشان کرد: فراهم کردن ساز و کار برای تردد این خودروها در کشور نیازمند اقدام ویژه دولتمردان و نمایندگان مجلس است تا با بررسی تمام جوانب استفاده از این خودروهای هوشمند، آیین‌نامه‌ها و مقررات خاصی را تدوین کنند.

به گفته رئیس پلیس راهور ناجا تا زمانی که قوانین،‌ آیین‌نامه‌ها و ضوابط خاص برای تردد خودروهای خودران یا بدون راننده تدوین نشده است، پلیس اجازه تردد چنین خودروهایی را در معابر شهری و برون شهری کشور نخواهد داد.

این مخالفت موقتی و مشروط پلیس با تردد خودروهای هوشمند بدون راننده در کشور در حالی است که چند روز پیش خبر آزمایش موفقیت آمیز نمونه ایرانی این خودرو منتشر شد و کمپانی‌های بزرگی در دنیا در حال حرکت به سمت تولید چنین خودروهایی هستند و خودروی هوشمند گوگل نیز در چند ایالت آمریکا در حال تردد است و بیش از 1.5 میلیون کیلومتر در جاده‌های این کشور تردد کرده و فقط یک بار توسط پلیس و آن هم به دلیل تردد با سرعت پایین، جریمه شده است.