به گزارش پارس به نقل از ایسنا، نمایشگاهی از عکس های « رومن پولانسکی» در ماه سپتامبر در شهر درسدن آلمان برگزار خواهد شد.

به گزارش اسکرین دیلی، این نمایشگاه « رومن پولانسکی بازیگر، کارگردان» نام دارد و عکس هایی که قرار است در آن به نمایش درآیند در گذشته نیز در شهرهای پراگ، لندن، بوداپست، بروکسل، ریودوژانیرو و تورنتو به نمایش درآمده اند.

این نمایشگاه شامل عکس های است که بیشتر آن ها در حین ساخت فیلم های پولانسکی گرفته شده اند و از آرشیو و آلبوم شخصی وی و همچنین آرشیو دوستان لهستانی او از جمله کارگردانانی مثل « آندری وایدا به امانت گرفته شده اند.

عکس های این نمایشگاه براساس مسیر سنی پولانسکی از زمانی که وی یک دانشجوی جوان فیلم سازی در مدرسه فیلم لوژ بود آغاز می شود و تا نمایش آخرین شاهکارش بر روی پرده نقره ای ادامه دارد.

البته در زمان بازدید از این نمایشگاه اطلاعات جامعی درباره این فیلم ساز و شیوه فیلم سازی وی از طریق دستگاه های صوتی و تصویری در اختیار بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

« رومن پولانسکی» متولد ۱۸ اوت ۱۹۳۳ در پاریس، اولین فیلم بلند خود را در سال ۱۹۶۲ بانام « چاقو در آب» ساخت. این فیلم اولین اثر مهم سینمای لهستان بعد از جنگ جهانی دوم بود که موضوع غیرمرتبط با جنگ داشت.

در سال ۲۰۰۲ بود که پولانسکی شاهکار سینمایی اش را به جهانیان معرفی کرد؛ « پیانیست» ، فیلمی درباره جنایت نازی ها در جنگ جهانی دوم که همیشه او را آزار می داد. این فیلم آکادمی اسکار را مجبور کرد، سرانجام جایزه بهترین کارگردانی سال ۲۰۰۲ را به او بدهد، هرچند خود او در مراسم حاضر نبود و « هریسون فورد» آن را دریافت کرد.

پولانسکی با فیلم « پیانیست» جایزه نخل طلای کن را گرفت و در جوایز « سزار» فرانسه، جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را نیز کسب کرد. شاهکار پولانسکی همچنین جایزه بهترین فیلم « بافتا» انگلیس، جایزه بهترین فیلم خارجی جوایز « دوناتلو» ایتالیا و جایزه بهترین فیلم خارجی « گویا» اسپانیا را نیز به افتخارات سازنده آن افزود.