به گزارش پارس حسین رنجبر، مدیرکل بحران استان هرمزگان در گفت وگو با خبرنگار « حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، در تشریح جزئیات این خبر گفت: زلزله پنج ریشتری در ساعت ۱۲: ۳۱ امروز پنجشنبه شهرستان بشاگرد در استان هرمزگان را لرزاند.

مدیرکل بحران استان هرمزگان با اشاره به گزارشات اولیه دریافتی از محل وقوع این زلزله گفت: در تماس هایی که با فرمانداری بندر جاسک و بشاگرد داشتیم در شهرستان جاسک موضوع خاصی گزارش نشد و در بشاگرد نیز ریزش کوه و ترک خوردگی برخی از منازل روستایی و ریزش دیوار برخی دیگر گزارش شده است.

رنجبر با بیان اینکه تا به این لحظه این زلزله تلفات جانی و مصدوم نداشته است، گفت: تیم های ارزیاب به همراه تیم های از بنیاد مسکن، هلال احمر، اورژانس و غیره به محل حادثه اعزام شده اند.

وی با تاکید بر آماده باش کامل دستگاه های امدادی و مدیریت بحران در مناطق زلزله زده به ایسنا گفت: همچنین در این محدوده سد چگین واقع شده که نیروهای ارزیاب مشغول بررسی هستند که آیا خسارتی به این سد وارد شده است یا خیر.

به گفته مدیرکل بحران استان هرمزگان در مناطق زلزله زده تا کنون موردی از انسداد راه نیز گزارش نشده است.

رنجبر همچنین در خصوص احساس شدن زلزله در مرکز استان نیز گفت: زلزله پنج ریشتری بندر جاسک در بندر عباس احساس نشد.

به گزارش ایسنا، شهرستان بشاگرد در ۷۶ کیلومتری بندر جاسک واقع شده و در محدوده زلزله زده دو گسل بشاگرد و زندان میناب قرار دارد. همچنین تعدادی روستا نظیر بلبل آباد، گوهران و کشمیران در این منطقه واقع شده است.

زلزله پنج ریشتری ظهر امروز شهرستان بشاگرد که عمق آن در ۱۰ کیلومتری سطح زمین بود در حالی رخ داد که طی یک هفته گذشته تنها سه لرزه این منطقه را لرزانده بود که دو لرزه دیگر کمتر از سه ریشتر بزرگی داشتند.