موسسه خیریه ولی نعمتان به تأسی از کلام گهربار امام خمینی (ره) که فرمودند: «محرومین و مستضعفین ولی نعمتان ما هستند»، در اقدامی خداپسندانه به یاری کودکان یتیم و نیازمندی شتافته است که آینده سازان این مملکت هستند و وارث مسولیتی می شوند که از گذشتگان به آنها رسیده است.

ابراهیم سالاری دبیر طرح جامع بیمه عمر و پس انداز ایتام در مورد طرح همسایه عنوان کرد: سال گذشته موسسه خیریه ولی نعمتان فاز اول طرح همسایه را آغاز نمود که در آن نزدیک به 1000 خانوار کم برخوردار شناسایی و مساعدت هایی جهت رفع برخی از مشکلاتشان مانند: موضوعات معیشتی، اشتغال، ازدواج و... آنها اعمال شد.

دبیر طرح جامع بیمه عمر و پس انداز با اشاره به مرحله دوم طرح همسایه افزود: در این مرحله تصمیم داریم تعداد1000نفر از فرزندان یتیمِ خانوادهای کم بضاعت را که سال گذشته شناسایی شده اند، تحت پوشش بیمه عمر قرار دهیم،چراکه معتقدیم این فرزندان آینده سازان جامعه هستند و با برنامه ریزی بلند مدت می توان ایشان را در موعد ورود به دانشگاه و بازار کار حمایت نمود تا باری از مشکلات پیشین ایشان برداشته شود.

وی همچنین در مورد مزیت نسبی طح نسبت به سایر طرح های به اجرا رسیده توسط موسسه خیریه ولی نعمتان تصریح نمود: در طرح بیمه عمر و پس انداز ایتام، عدم گداپروری و مقطعی نبودن مساعدت ها و همچنین توجه ویژه به نسل نونهال کشور به عنوان منبع سرشار نیروی انسانی می تواند از اهم ویژگی ها باشد.ما در صدد آنیم تا با ارائه ی الگویی کریمانه توانمندی را در خانواده های کم بضاعت از ریشه تقویت نموده و به همین منظور روی کودکان این خانواده ها به امت حامیان خیّر سرمایه گذاری می‌نماییم.

وی در پایان با اشاره به ایجاد فضایی مثبت برای تعامل نیازمند و حامی در طرح همسایه افزود: الگوی کمک بدین صورت است که فرد حامی با واریز ماهیانه 50 هزار تومان می تواند کودکی را تا مدتی که خود مشخص میتماید تحت پوشش بیمه عمر قرار دهد. هدف اصلی از این طرح، فقط گرفتن مبلغی از حامی برای حمایت از نیازمند نیست، سعی داریم با ایجاد سازوکاری خیرخواهانه حامی را در تمامی امور خیر دخیل کنیم تا به نوعی شاهد نهادینه کردن فرهنگ امور نیکوکارانه در طیف وسیعی از جامعه باشیم.