براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی در سه روز آینده در اغلب مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی خواهد بود.

روز آینده به سبب نفوذ جریانات خنک شمالی کاهش نسبی دما در استان‌های ساحلی خزر رخ خواهد داد و در بخش‌های شمالی آذربایجان‌های غربی و شرقی، استان‌های ساحلی خزر و ارتفاعات خراسان رضوی و شمالی گاهش افزایش ابر و بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

بعدازظهر دوشنبه در استان‌های سمنان، البرز، قم، مرکزی، قزوین و تهران وزش باد شدید در برخی ساعات پیش‌بینی می‌شود که در بعضی نقاط با باد و گردوخاک است.

اواخر وقت روز دوشنبه و روز سه‌شنبه در نوار شرقی کشور در برخی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در مناطق زابل با گردوخاک و کاهش دید افقی همراه است.

در سه روز آینده خلیج فارس و شرق عمان به سبب باد شدید مواج است و روز سه‌شنبه در جنوب غرب کشور گردوخاک و باد دور از انتظار نیست.

آسمان تهران فردا صاف همراه با وزش باد، در بعدازظهر وزش باد شدید با احتمال گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 34 و 20 درجه خواهد بود.

فردا اهواز با بیشینه دمای 46 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 4 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز چهارم خردادماه امسال 208.8 میلی‌متر ثبت شد، بارش سال گذشته در این بازه زمانی 225.5 میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری 92.6 درصد بارش سال گذشته است.

کاربران همچنین می‌توانند خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند.