به گزارش پارس ، کیانوش عابدی در گفت و گو با ایسنا، بیان کرد: انیمیشن خردسال باید آرامش، رنگ، گرافیک و زیبایی بصری داشته باشد تا وی را جذب کند.

وی تاکید کرد: خردسال به دنبال گره نیست و آثار باید کوتاه و اپیزودیک باشند اما متاسفانه صداوسیما به دلیل سیاست هایی که دارد به دنبال نتیجه و محتوا در فیلمنامه هاست و چون فیلمنامه گروه خردسال باید بدون گره باشد ساخت انیمیشن برای این گروه کمتر اتفاق می افتد.

این انیمیشن ساز ادامه داد: فعلا بودجه ای که برای انیمیشن ما در نظر گرفته شده برای گروه کودک است حتی شبکه پویا هم برای کودک راه اندازی شده است.

عابدی ویژگی انیمیشن خوب را ابتدا وابسته به فیلمنامه و سپس به ترتیب وابسته به گرافیک، کارگردانی و موسیقی دانست و عنوان کرد: فیلمنامه باید روان، جذاب و برای مخاطبش قابل فهم باشد و بتواند با آنها ارتباط برقرار کند.

او از مقایسه مجموعه انیمیشن های ایرانی و انیمیشن های سینمایی خارجی اظهار تاسف کرد و گفت: نباید مجموعه های داخلی را با سینمایی های هالیوود مقایسه کنیم اما اگر مجموعه های خودمان را با مجموعه انیمیشن های خارجی مقایسه کنیم آن ها به دلیل اینکه آکادمیک پیشرفت می کنند بهتر و قوی ترهستند اما با این حال از نظر تکنیکی فاصله زیادی با آن ها نداریم.

این انیمیشن ساز معتقد است که انیمیشن یک صنعت است و در ایران برای ساخت آن هزینه نمی شود در حالی که کشورهای دیگر برای هر دقیقه هفت، هشت برابر ایران هزینه می کنند و با فروش آثار خود به شبکه های مختلف دنیا برگشت سرمایه دارند.

  مجموعه انیمیشن ۲۶ قسمتی « زرد مشکی ۲» در مرحله اصلاحات قرار دارد و به تهیه کنندگی مرکز پویا نمایی صبا با تکنیک سه بعدی ساخته شده است.

عوامل این انیمیشن عبارتند از: کارگردان فنی و مدلسازی: بابک بهنام پویا، طراحی فضا: سمیرا شریفی، اینماتورها: مهران کیانی، نیما غضنفری، سحر سلمانی، آزاده هادیان، مینا حسین نژاد، مهرداد حسینی، کامپوزیت و رندر: سعید یاقانی و علی کامجوفر، نویسنده: فریدون عموزاده خلیلی، مدیر تولید: حسن بادکوبه و دستیار تولید: مهدی سوری.