مسمومیت گروهی دانشجویان دانشگاه یزد امروز به یکی از موضوعات مهم اخبار رسانه‌ها تبدیل شد و رسانه‌ها از مسمومیت حدود 300 دانشجو خبر دادند.

با توجه به اهمیت این موضوع نشستی با موضوع بررسی ابعاد این حادثه با حضور مسئولان مختلف استان یزد عصر امروز برگزار و موارد مرتبط با مسمومیت دانشجویان بررسی شد.

در این نشست بیان شد که علت دقیق مسمومیت دانشجویان در حال بررسی است و هنوز تیم‌های کارشناسی درمان و بهداشت محیط در حال ارزیابی موضوع به صورت دقیق هستند.

 

سرو آب طالبی یکی از علل احتمالی مسمومیت

یکی از دانشجویان دانشگاه یزد که در این حادثه دچار مسمومیت شده بود در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اینکه دانشجویانی که مسموم شده بودند همه آب طالبی مصرف کرده بودند، اظهار داشت: با توجه به اینکه غذای دانشجویان متفاوت و تنها آب طالبی همه مشترک بوده، به احتمال زیاد سرو این نوشیدنی عامل مسمومیت شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مسمومیت ایجاد شده خوشبختانه تیم‌های درمانی اقدام به درمان دانشجویان کردند و تعداد زیادی از افراد به صورت سرپایی و در محیط دانشگاه درمان شدند.

 

آلودگی ظروف تهیه غذا

دانشجوی دیگری که در جریان مسمومیت دانشجویان به صورت سرپایی درمان شده بود هم به خبرنگار تسنیم در یزد گفت: از برخی مسئولان شنیده شده که عامل احتمالی مسمومیت دانشجویان آلودگی ظروف غذا بوده است.

 

انتشار علت مسمومیت در دو روز آینده

دهقان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد هم در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در یزد با تاکید بر اینکه علت مسمومیت هنوز مشخص نیست، اظهار داشت: باید سعی کنیم از انتشار شایعات در این زمینه جلوگیری نموده و منتظر اعلام نتیجه بررسی تیمهای کارشناسی که نهایتا تا دو روز آینده اعلام می‌شود، باشیم.

وی خاطرنشان کرد: از صبح امروز تعداد دانشجویانی که دچار مسمومیت شده بودند رو به افزایش است و متاسفانه این آمار تا به الان به 480 نفر رسیده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد ادامه داد: از این تعداد دانشجو، 190 نفر به صورت سرپایی در محل دانشگاه یزد مورد درمان قرار گرفتند و 289 نفر هم برای درمان به مراکز سطح شهر اعزام شدند.

دهقان با اشاره به اینکه تمام خدمات درمانی مورد نیاز دانشجویان به صورت کامل به آنها ارائه شده، گفت: از تعداد کل افرادی که به مراکز درمانی اعزام شده بودند، در حال حاضر تنها 15 نفر در بیمارستان‌های استان یزد تحت مراقبت هستند و مابقی دانشجویان مرخص شده‌اند.

وی گفت: این 15 نفر در حال حاضر در بیمارستان‌های مرتاض، شاه ولی، مجیبیان و شهید بهشتی تفت تحت مراقبت و درمان هستند و به حمدالله حال عمومی همه آنها خوب گزارش شده است.