احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس داده‌های هواشناسی و نقشه‌های پیش یابی، امروز (۱۶ اردیبهشت)، سامانه بارشی به سمت شرق حرکت می‌کند و از شدت بارش در مناطق غربی کشور یعنی شمال غرب، غرب، دامنه‌های البرز، زاگرس مرکزی و جنوبی کاسته می‌شود. با نفوذ سامانه بارشی به مناطق شرقی کشور برای مناطق شمال شرق، شرق، استان‌های واقع در مرکز، جنوب و جنوب شرق کشور رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد، بارش تگرگ و برخی نقاط باد و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در روز شنبه شدت بارش در استان‌های مرکزی، شرق همدان، البرز، شرق تهران، قم، شمال سمنان، شمال اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شرق لرستان است.

مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: در روز یکشنبه (۱۷ اردیبهشت)، مجددا با ورود سامانه بارشی دیگری از سمت شمال غرب کشور برای استان‌های شمال غرب، غرب، جنوب غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و برخی نقاط پدیده تگرگ و گرد و خاک پیش بینی می‌شود همچنین بارش به صورت پراکنده در برخی نقاط نواحی شرقی ادامه دارد.