به گزارش پارس به نقل از ایسنا، در جریان پانصد و چهل و ششمین جلسه علنی امروز شورای شهر تهران، رسول خادم، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر، با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس مبنی بر حذف ۵۰ درصد از منابع درآمدهای پایدار شهر تهران از محل ارزش افزوده در سال ۹۲، تاکید کرد: این مصوبه جای تاسف دارد؛ بهتر است به جای پرداختن به این قبیل مسائل با شورای شهر تعامل شود، این تصمیم غیرمنطقی است.

وی ادامه داد: ۲۷ ردیف بودجه شهرداری تهران مرتبط با این ۵۰ درصد درآمد حاصل از ارزش افزوده است که کمیسیون تلفیق پیشنهاد حذف آن را مطرح کرده است و باید اصلاح شود.

رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه حذف این میزان از درآمدهای پایدار شهر، تهران را دچار آسیب می کند، اظهار کرد: باید به دنبال ایجاد درآمدهای پایدار باشیم، نه اینکه با کاهش درآمدهای پایدار مدیریت شهری را دچار آثار منفی این تصمیمات کنیم.

مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران در این باره اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که درآمد پایدار را افزایش دهیم. افزایش این نوع درآمدها مشکلات شهرسازی، تراکم فروشی و آلودگی هوا را از بین می برد و این مصوبه تاثیر مستقیم منفی خواهد داشت.

معصومه ابتکار، رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران نیز، با بیان اینکه باید اقدامی فراتر از تذکر نسبت به این مصوبه مجلس داشته باشیم، خواستار ارائه تذکر به صورت کتبی با امضای همه شورای شهر شد.

وی ادامه داد: با این اقدام، اظهار نگرانی از اینکه لطمه جدی به برنامه شهر تهران وارد می شود را اطلاع می دهیم.

ابتکار با بیان اینکه تصور می شود که تهران دارای شاخصه های توسعه یافتگی است، تصریح کرد: وضعیت تهران از نظر شاخص های سلامت، محیط زیست و آلودگی هوا نامناسب است. با جمعیت ۸.۵ میلیون نفری شهر تهران، تهرانی ها به هیچ عنوان از شاخص مطلوب در زندگی برخوردار نیستند.

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران افزود: تصور نشود که تهران درآمد زیادی دارد، این خلاف عدالت است که بخواهیم درآمدهای پایدار شهر تهران را کاهش دهیم و با این کار آسیب جدی به کیفیت زندگی مردم وارد می شود.

چمران هم یادآور شد: مردم تهران عوارض خود را به زور پرداخت می کنند و خرج کردن آن در جای دیگر درست نیست. با این مساله فرمانداری نیز از پرداخت کمک شهر تهران به شهر کاکی و شنبه مخالفت کرده است.

رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: از نمایندگان مجلس به ویژه نمایندگان مردم شهر تهران تقاضا می کنیم که مانع اجرای این مصوبه کمیسیون تلفیق شودند، به ویژه نمایندگان شهر تهران در مجلس فراموش نکنند که نمایندگان مردم تهرانند.