به گزارش پارس ، محمود مظفر در گفت وگو با ایسنا، در تشریح روند آموزش امدادگران هسته ای با بیان اینکه تیم هایی در استان های هسته ای کشور ایجاد شده است، گفت: ۵۰ امداد این سازمان در قالب تیم های هسته ای و برای پوشش حوادث احتمالی در حوزه هسته ای تربیت شده اند.

وی با بیان اینکه تیم های امدادگران هسته ای به صورت یکسان آموزش های مقدماتی خود را آغاز کردند، گفت: در سال جاری و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، امدادگران دوره های تکمیلی و تخصصی خود را می گذرانند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه پس از اتمام دوره های تکمیلی، یک مانور عملیاتی با همکاری دانشگاه مالک اشتر طراحی می شود، گفت: در این مانور امدادگران تمامی یک حادثه هسته ای را پوشش می دهند به گونه ای که آنان با تکیه بر دوره های آموزشی فرا گرفته شده نشان می دهند که چه لباسی می پوشند، چه اقدامات امدادی انجام داده و چه مواد ضدهسته ای استفاده کنند و چگونه آسیب دیدگان حوادث هسته ای را یاری می دهند.

به گفته مظفر، با اتمام دوره تکمیلی، این مانور نیز اجرایی می شود.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین در تشریح برنامه های جمعیت برای تقویت امداد و نجات دریایی بوشهر نیز با بیان اینکه انجام عملیات جست وجو و امداد دریایی بر عهده سازمان دریانوردی و کشتیرانی است، گفت: سازمان امداد و نجات تنها نیروی کمک کننده است و این وظیفه اصلی ما نیست.

وی افزود: با این حال در شش ماه آینده نسبت به تقویت امداد و نجات استان بوشهر اقدام می شود، چرا که این استان با وجود تمامی مشکلات، هنوز تیم آنست یا آشیانه بالگرد ندارد که با هماهنگی های صورت گرفته به زودی این مسئله برطرف می شود.