ازسراسر عراق و جهان ، این روزها هزاران هزار وارد کربلای معلا می شوند و با وضو پای در بارگاه ملکوتی امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) می گذارند که ایام ، ایام ولادتشان است و همه جا به عشقشان تزیین .
در جای جای حرمین و بین الحرمین ، عاشقان اشعار شاد در مدحشان، به عنوان هدیه تولد سر می دهند و ضریحین را لمس می کنند و در اوج شادی اما اشک ها جاری است.
ضریح سالار جوانان بهشت، امام حسین (ع) گلباران شده است و بوی عطر و گلاب است که فضایش را پر کرده و زمزمه هایی زیرلب به هر زبانی شنیده می شود که جان و گل کلام همه شان 'حسین' است.
گزارش خبرنگار ایرنا حاکی است ، ورود زائران بطور بی سابقه ای به کربلای معلا ادامه دارد و از ایران نیز ورود کاروان های زائران در دسته های بزرگ ادامه دارد که با نظم و ترتیب وارد حرمین می شوند و آداب زیارت به جا می آورند.
بسیاری از زائران نیز این روزها به نجف اشرف مشرف می شوند و آنجا زادروز حسین و عباس (ع) و نیز امام سجاد را به مولایمان علی و خانم فاطمه زهرا(س) تبریک می گویند.
در این میان ، از عصر یکشنبه سیزدهمین جشنواره ربیع الشهاده که یک کنفرانس فرهنگی بین المللی به مناسبت ایام میلاد نیمه اول شعبان (امام حسین، ابوالفضل العباس و امام سجاد) است، در کربلای معلا آغاز بکار کرده که در آن شخصیت هایی دینی، دانشگاهی، رسانه ای و فرهنگی از 35 کشور جهان شرکت دارند.
این جشنواره را عتبات حسینی و عباسی بصورت مشترک برگزار می کنند که در نشست روز دوشنبه ، شیخ احمد الصافی متولی شرعی عتبه عباسی و شخصیت هایی از افغانستان و پاکستان و سایر مسئولان عتبات حسینی و عباسی سخنرانی کردند.
این همایش سالانه ، شامل جلسات شعر ، بحث های علمی و فرهنگی و نیز ارائه و بررسی مقالات است.
جشن های میلاد نیمه اول شعبان اگرچه در عراق بطور رسمی تا پایان سه شنبه ادامه دارد، اما عاشقان اهل بیت (ع)، این جشن ها و ایامش را به نیمه شعبان متصل می کنند که اوج جشن های شعبانیه ، ولادت منجی عالم حضرت مهدی(ع) ، است.