امین حسین نقشینه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که در روزهای گذشته وارد کشورمان شده بود امروز(شنبه) نیز در بخشهایی از غرب و شمال کشور به فعالیت می‌پردازد.

وی ادامه داد: از عصر امروز بارش باران و رعد و برق در زاگرس مرکزی، جنوبی و مرکز کشور شدت پیدا می‌کند و این روند تا اواخر وقت ادامه خواهد داشت.

 

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد:‌ شدت بارشها در ساعات آتی بر روی مناطقی از گیلان، مازندران، خوزستان، اصفهان، آذربایجانها، قزوین، البرز، تهران، مرکزی و اصفهان ادامه دارد.

 

به گفته نقشینه، بارشهای باران و رگبار به‌تدریج از نوار غربی و شمال غرب کشور کاسته خواهد شد و فردا فقط بخشهایی از البرز و زاگرس دچار رگبار و بارشهای خفیف می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه سامانه بارشی جدیدی روز دوشنبه از غرب وارد کشور می‌شود، افزود: این سامانه بارشی استانهای واقع در البرز و زاگرس را تحت تاثیر قرار می‌دهد و رفته‌رفته غرب، شمال غرب، سواحل شمال، مرکز و حتی شرق را در بر می‌گیرد.

 

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: وزش باد شدید موقتی و گرد و خاک امروز بخشهایی از اهواز، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

نقشینه اردبیل با سه درجه بالای صفر را خنک‌ترین و اهواز با 41 درجه بالای صفر را گرم‌ترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران در گرمترین لحظات به 20 درجه بالای صفر رسید و احتمال بارش در طی ساعتهای آتی وجود دارد.