به گزارش پارس به نقل از مهر، عبدالرضا امیدوار شهری با بیان این مطلب افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی طی سه روز آینده به طور متناوب برای شمال غرب، غرب، جنوب غرب و برخی نقاط مرکزی رگبار و رعد و برق، وزش باد و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی می شود.

به گفته وی، طی این مدت بارش در استان های غربی و دامنه های مرکزی زاگرس شدت بیشتری خواهد داشت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: طی سه روز آینده شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

امیدوار اظهار داشت: چهارشنبه با نفوذ شارش های سرد شمالی به سواحل جنوبی دریای خزر بارش همراه با کاهش دما در سواحل جنوبی دریای خزر آغاز و تا پنج شنبه شب به صورت تناوبی ادامه خواهد داشت و در این مدت دریای خزر مواج خواهد بود.

وی افزود: روز های سه شنبه و چهارشنبه به تناوب بارش باران گاهی با رعد و برق، وزش باد لحظه ای و تگرگ در برخی نقاط استان های کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و غرب اصفهان از شدت بیشتری برخوردار است از این رو آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها در این نواحی پیش بینی می شود.

امیدوار یادآور شد: چهارشنبه و پنج شنبه دمای هوا در استان های واقع در نوار شمالی به ویژه سواحل جنوبی دریای خزر حدود ۵ تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت.

به گفته مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، فردا آسمان تهران کمی ابری در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر و گاهی وزش باد و در ارتفاعات بارش پراکنده است. بیشینه و کمینه دما همانند امروز برابر ۲۸ و ۱۹ درجه سانتیگراد خواهد بود.