ناصر صبحی قراملکی، با اشاره به تشکیل مجامع استانی خیرین ازدواج در چندین استان کشور طی سال 95 افزود: اساسنامه و دستورالعمل اجرایی تشکیل مجمع خیرین ازدواج به استان‌های مختلف ابلاغ شده است.
 
وی اضافه کرد: به منظور تسهیل‌گری، ارزیابی، رصد و آسیب‌شناسی و همچنین برقراری عدالت در ارائه خدمات ازدواج به جوانان، قرار است اساسنامه مجمع خیرین ازدواج در تمامی استان‌ها تهیه شود که تاکنون بسایری از استان‌ها اساسنامه مورد نظر را تشکیل داده‌اند.
 
مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: علاوه بر استان‌هایی که مجمع استانی خیرین ازدواج را تشکیل داده اند، در تعدادی استان دیگر نیز مراحل اجرایی و شناسایی فعالان حوزه ازدواج در حال انجام است.
 
وی ادامه داد: پس از شناسایی فعالان ازدواج و تشکیل مجامع استانی در تمامی استان‌های کشور، مجمع ملی خیرین ازدواج تشکیل خواهد شد.
 
صبحی گفت: برای برنامه‌ریزی کشوری نیاز به اطلاعات دقیق از خیرین وجود دارد و مقرر شده است  پس از تشکیل مجامع استانی در تمام استان‌ها، مجمع خیرین ازدواج در استانها را راه‌اندازی کننیم تا بتوانیم تا پایان بهار، مجمع ملی خیرین ازدواج را تشکیل دهیم.