محمد نهاوندیان عصر امروز در مراسم افتتاح فاز 3 کمپ اخوان صفادشت شهریار اظهار داشت: حرکت جهادی برای ساخت این کمپ، ما را بر آن داشت که با حضور در این مکان، شاهد افتتاح آن بعد از گذشت سه ماه باشیم.

وی افزود: پدیده اعتیاد لکه غیرقابل تحملی است که باید با عزم ملی و جهادگونه جهت مقابله با آن در جامعه اسلامی تلاش کنیم که در این میان از تلاش‌های مجموعه استان تهران، مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر و نماینده مجلس که به خوبی پیگیر این موضوع بودند، کمال تشکر را دارم.

رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به زمان ساخت این کمپ عنوان کرد: انجام این پروژه ظرف 3 ماه نشان می‌دهد که در این نظام هرگاه تصمیمی گرفته شود به خوبی می‌توان در کمترین زمان ممکن کار را به نتیجه رساند.

نهادندیان تصریح کرد: ظرفیت مقابله با اعتیاد و کاهش مخاطرات آن در سطح استان تهران، 25 برابر افزایش یافته است که این دستاورد در طول 3 سال گذشته به دست آمده است.

وی با بیان اینکه همه ما تلاش داریم تا منویات مقام معظم رهبری در مورد این که اقدامات باید به صورتی باشد که برای مردم ملموس باشد گفت: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و همچنین مبارزه با موادمخدر با افزایش مکان‌های نگهداری و درمان می‌توان در آینده نزدیک شاهد این بود که تهران از این لکه مبرا شود.

رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان راه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی زمانی می‌تواند تأثیرگذار واقع شود که در وهله نخست اهتمام جدید در امنیت انتظامی وجود داشته باشد و در وهله دوم جامعه برای مبارزه با این مهم خود وارد عمل شود.

نهاوندیان همچنین آرامش در فضای اقتصادی را مهم دانسته و افزود: وجه دیگر در کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه، ایجاد فضای مناسب اقتصادی است؛ چرا که دلیل عمده بسیاری از افرادی که به سمت اعتیاد کشیده می‌شوند، معضل بیکاری است، از این رو باید تلاش کرد تا در راستای شعار سال مبنی بر «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» در مسیر تحقق اشتغالزایی قدم برداشته  و با عنایت به ابلاغیات رئیس‌جمهور کار را در جهت ملی تغییر داده و به سرانجام برسانیم.

وی با اشاره به سخنان معاون عمرانی استاندار تهران که خواستار دریافت اعتبار برای افزایش ظرفیت کمپ اخوان بود، گفت:‌ اعتبار درخواستی برای افزایش ظرفیت کمپ اخوان به تعداد 350 نفر در هر 45 روز، امری است که به زودی شاهد تحقق آن خواهیم بود و امیدواریم با پیگیری‌های لازم تا 4 ماه و نیم آینده این امر به ثمر بنشیند.

رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور در پایان خاطرنشان کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد، همیّت و تلاش نیروهای درمانی را نیز می‌طلبد که باید در این مسیر و در جهت بهبود مبتلایان حرکت کرد و این مهم نیازمند عزم جدی آحاد جامعه و همه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط است و اگر امروز شاهد افزایش 40 درصدی پذیرش در کمپ اخوان هستیم به خاطر این تلاش جمعی است.