حسین اسدبیگی گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته، آمار آسیب های اجتماعی با جمعیت شهرها در ارتباط است به همین دلیل مقرر شده شهرهای با جمعیت بالاتر در اولویت احداث مراکز اورژانس اجتماعی قرار گیرند.
 
وی افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده اورژانس اجتماعی در 4 فاز و به تعداد 140 مرکز در شهرهای با جمعیت بیش از 50 هزار نفر دایر می‌شود.
 
اسدبیگی با بیان اینکه امیدواریم تا پایان خردادماه این برنامه عملیاتی شود گفت: اعتبار لازم برای راه اندازی این مراکز جدید 100 میلیارد تومان است.
 
رئیس اورژانس اجتماعی کشور افزود: اولویت های در نظر گرفته شده برای راه اندازی مراکز اورژانس اجتماعی در نقاط مختلف کشور تعیین شده به طوری که جمعیت استان ها اولین اولویت برای راه اندازی این مراکز است.به همین منظور شهرهای با جمعیت 50 هزار نفر در اولویت نخست راه اندازی مراکز قرار می گیرند.
 
وی با اشاره به فعالیت 197 مرکز اورژانس اجتماعی در کشور ادامه داد: با مسئولان استانی جلساتی مبنی بر وضعیت آسیبها داشته ایم تا میزان آسیب های اجتماعی رصد شود که در نهایت مشخص شد کلانشهرها در رأس آسیب های اجتماعی قرار دارند.
 
اسدبیگی در خصوص فعالیت‌های اورژانس اجتماعی گفت: فعالیت‌ها در چهار شکل مرکز مداخله در بحران فردی، اجتماعی خانوادگی با مراکز مستقر ثابت،  خط تلفن 123 ، خودروهای سیار و پایگاه خدمات اجتماعی انجام می‌شود.
 
وی افزود: مراکز ثابت در مناطق آسیب‌زا و عمدتاً حاشیه‌نشین است که حداقل یک روانشناس و یک مددکار در آن مستقر بوده و با فعالیت مددکاری اجتماع محور برای کمک به حل مشکلات مردم اقدام می‌کند.
 
رئیس اورژانس اجتماعی ادامه داد:  این مراکز در مواقع بحران خانواده،‌ زوجین در معرض طلاق، کودک آزاری، خشونت خانگی و افرادی که تمایل به خودکشی دارند یا خودکشی نافرجام داشته‌اند یا خانواده‌هایی که فردی از خانواده را به دلیل خودکشی از دست داده‌اند، زنان در معرض آسیب، دختران و پسران فراری و امثال آن وارد ماجرا می‌شوند و البته اقدامات در این مراکز از طریق مراجعه مستقیم به این مراکز انجام می‌شود.