رضا تقی‌پور در پایان سیصد و چهلمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ابتدای جلسه امروز رسیدگی به اعتراض فرمانداری تهران به مصوبه «اصلاحیه مصوبه چگونگی محاسبه و اخذ بهای خدمات مدیریت پسماند» در دستور کار قرار گرفت و نهایتاً اعضای شورای شهر تهران بر مصوبه قبلی خود تأکید داشته و پاسخ خود را اعلام کردند.
 
وی تصریح کرد: رسیدگی به اعتراض فرمانداری تهران به مصوبه «الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه چگونگی و نحوه کمک‌رسانی جهت رفع مشکلات اخیر در استان خوزستان» دومین دستور جلسه سیصد و چهلمین جلسه شورای شهر تهران بود که در این زمینه پاسخ مورد نظر تهیه و به فرمانداری تهران ارسال خواهد شد.
 
سخنگوی شورای شهر تهران اضافه کرد: رسیدگی به اعتراض فرمانداری تهران به مصوبه الزام شهرداری تهران به تهیه و تدوین برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران دستور بعدی جلسه امروز شورای شهر تهران بود که در این زمینه پاسخ لازم تهیه شد.
 
تقی‌پور در ادامه به چهارمین دستور جلسه امروز شورای شهر تهران اشاره کرد و گفت: رسیدگی به اعتراض فرمانداری تهران به مصوبه «تعیین نرخ کرایه‌های انواع تاکسی در شهر تهران در سال ۹۶» دستور جلسه امروز شورای شهر تهران بود و در نهایت اعضای شورای شهر تهران به افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی در سال جدید تأکید داشته و پاسخ لازم تهیه و به فرمانداری ارسال خواهد شد.
 
وی افزود: تاکسیرانان از هیچ نهاد و ارگانی کمک یا یارانه‌ای دریافت نمی‌کنند و افزایش نرخ کرایه‌ها به طول معمول در هر سال طبیعی و منطقی است.
 
سخنگوی شورای شهر تهران توضیح داد: در صورتی که مجدداً فرمانداری تهران به مصوبه شورای شهر تهران اعتراض کند این اعتراض به هیئت حل اختلاف ارسال خواهد شد و در نهایت تصمیم لازم اتخاذ خواهد شد.
 
رضا تقی‌پور در ادامه به پنجمین دستور جلسه امروز شورای شهر تهران اشاره کرد و گفت: ارائه گزارش کمیته‌های تخصصی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص بررسی حادثه ساختمان پلاسکو بود.
 
وی افزود: پس از حادثه پلاسکو، شورای شهر تهران دو کمیته را برای بررسی ابعاد مختلف پلاسکو تشکیل داد که یکی کمیته رسیدگی به آسیب‌دیدگان و ارائه خدمات رفاهی و همچنین کمیته بعدی تحت عنوان کمیته فنی و حقوقی بود.
 
سخنگوی شورای شهر افزود: در جلسه امروز کمیته رسیدگی به آسیب‌دیدگان و خدمات رفاهی گزارش مبسوط و کاملی را ارائه کرد و قرار است در جلسه آتی شورای شهر تهران گزارش کمیته فنی و حقوقی نیز ارائه شود.
 
تقی‌پور در پایان خاطرنشان کرد: بررسی ۱۰ مورد اعتراض مالکین به نظریه کمیسیون بدوی باغات، آخرین دستور جلسه امروز شورای شهر تهران بود که مورد بررسی قرار گرفت.