سردار ابراهیم کریمی افزود: اصلاح فرآیندها، به کارگیری اقدامات پیشگیرانه در حوزه معافیت های خدمت سربازی و همچنین صدور کارت های هوشمند پایان خدمت و معافیت، منجر به کاهش چشمگیر تخلفات شده است.
 
وی با بیان اینکه در سال ۹۵ تخلفات معافیت پزشکی ۶۵ درصد کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: تغییر روند معافیت پزشکی به نحوی بوده که سعی شده تا از نفوذ افراد سودجو در فرآیند ها جلوگیری شود.
 
جانشین سازمان وظیفه عمومی ادامه داد: به کارگیری پزشکان نیروهای مسلح در معاینه اولیه مشمولان و ایجاد ارتباط سیستمی از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) با آنان، همچنین ارسال جوابیه بیمارستان ها از طریق پیک در معاینه تخصصی مشمول و یا بستگان درجه یک وی (پدر، مادر، برادر و خواهر) در معافیت های کفالت، موجب شده تا دسترسی افراد به مدارک پزشکی محدود و تخلفات در این زمینه کاهش یابد.
 
وی از کاهش ۸۶ درصدی تخلفات در حوزه معافیت کفالت خبرداد و افزود: کاهش تخلفات در معافیت های کفالت، نتیجه اقدامات مثبت سازمان وظیفه عمومی در جهت کنترل و اصلاح فرآیندهایی مانند تغییر در روند استعلامات ثبت احوال و غیره است.
 
سردار کریمی خاطر نشان کرد: در سال های اخیر این سازمان توانسته با اجرای طرح تعویض کارت های قدیمی پایان خدمت و معافیت با کارت هوشمند، حجم بالایی از کارت های جعلی پایان خدمت و معافیت را شناسایی و کشف کند، همچنین هوشمند سازی کارت های مذکور موجب شده تا ضریب امنیت کارت ها افزایش و جعل آنها امکان پذیر نباشد.
 
وی گفت: مشمولان به وعده های افراد سود جو و متقلب توجه نکنند وبرای اطلاع از قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی و فرآیندهای آن، با پایگاه اطلاع رسانی سازمان وظیفه عمومی به نشانی www.vazifeh.police.ir  مراجعه ویا از طریق  تلفن گویا به شماره۰۹۶۴۸۰ اطلاعات مورد نیاز را کسب کنند.