به گزارش پارس به نقل از فارس، در روز ۳ فروردین سال جاری از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰، وقوع یک فقره سرقت منزل در منطقه سعادت آباد به کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس اعلام شد.

با حضور مأموران کلانتری در محل، مالباخته در اظهارات اولیه خود به کارآگاهان عنوان داشت که گاو صندوق حاوی بیش از یک میلیارد تومان انواع طلا، جواهرات و همچنین اوراق مشارکت و سهام به ارزش تقریبی ۱۳ میلیارد تومان، به سرقت رفته است.

با توجه به اظهارات مالباخته در خصوص ارزش اموال مسروقه، بلافاصله موضوع به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام و کارآگاهان و تیم بررسی صحنه سرقت این پایگاه در محل سرقت حاضر شدند.

مالباخته در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: به همراه اعضای خانواده و برای شرکت در مراسم عروسی یکی از بستگان، به استان آذربایجان شرقی رفته اما پس از مراجعت به منزل، زمانیکه قصد برداشتن دسته چک از محل نگهداری اسناد و مدارک خود از داخل گاو صندوق را داشتم، در کمال تعجب متوجه شدم که گاو صندوق به سرقت رفته است.

با حضور کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی در محل و بررسی های به عمل آمده از محل سرقت مشخص شد که سرقت به شیوه داخلی است و سارق یا سارقین با اطمینان از عدم حضور مالباخته و اعضای خانواده اش در منزل، بدون ایجاد هرگونه تخریب وارد منزل مالباخته در یک مجتمع مسکونی شده و با اطلاع از نگهداری مقادیری طلا، جواهرات و اوراق سهام و مشارکت در گاوصندوق، اقدام به سرقت گاو صندوق کرده اند.

کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی در ادامه رسیدگی به پرونده و با شناسایی تعدادی از مجتمع های مسکونی محل سرقت مجهز به سیستم دوربین مداربسته، به بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین ها پرداخته و موفق به شناسایی یک دستگاه خودرو ۲۰۶ و مالک آن شدند.

با شناسایی مالک خودرو ۲۰۶ که برادر داماد مالباخته بود، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که از چندی پیش، داماد و دختر مالباخته قصد داشتند تا از یکدیگر متارکه کنند؛ با توجه به اطلاعات بدست آمده در خصوص داماد مالباخته به نام مسعود ۳۱ ساله و وجود دلایل و شواهد که نشان از ارتکاب سرقت به شیوه داخلی داشت، کارآگاهان تحقیقات در خصوص مسعود و نقش احتمالی وی در سرقت را در دستور کار خود قرار دادند.

همزمان از شعبه بانک سعادت آباد به کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی اطلاع داده شد که فرد جوانی با مراجعه به بانک قصد نقد کردن یکی از چک های مسروقه متعلق به مالباخته را دارد که بلافاصله کارآگاهان با حضور در بانک، این شخص را دستگیر و در همان تحقیقات اولیه مشخص شد که داماد مالباخته است.

با دستگیری مسعود و آغاز تحقیقات در خصوص سرقت گاو صندوق، محل نگهداری گاو صندوق در یک مجتمع مسکونی در شهرک اکباتان شناسایی، بلافاصله هماهنگی لازم قضایی با شعبه ۱۴ بازپرسی دادسرای ناحیه ۲ تهران انجام و کارآگاهان در بازرسی از مخفیگاه متهم موفق به کشف گاو صندوق مالباخته به همراه تمامی طلا، جواهرات و اوراق سهام شدند؛ در ادامه رسیدگی به این پرونده، برادر متهم نیز در همان روز دستگیری برادرش دستگیر و به همدستی با مسعود اعتراف کرد.

مسعود در اعترافات اولیه خود عنوان داشت: زمانیکه اختلافات من و همسرم شدت پیدا کرد و تصمیم برای متارکه قطعی شد، یک روز در داخل پارکینگ اقدام به سرقت دسته کلید خانه از داخل ماشین پدرزنم کرده و منتظر زمان مناسبی برای سرقت نشستم.

زمانیکه اطلاع پیدا کردم که پدرزنم به همراه تمامی اعضای خانواده اش قصد رفتن به شهرستان را داشته و تا چند روز دیگر در تهران نیستند، با اطلاع از وجود مقدار زیادی طلا، جواهرات و اوراق مشارکت و سهام در داخل گاو صندوق موضوع سرقت و میزان اموال داخل گاو صندوق را با برادرم در میان گذاشته و تصمیم به سرقت گرفتیم.

با توجه به اعترافات صریح متهمان به ارتکاب سرقت از مالباخته و کشف تمامی اموال توسط کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، به دستور بازپرس پرونده کلیه اموال به مالباخته بازپس داده شد و هر دو متهم پرونده نیز با قرار قانونی روانه زندان شدند.