تصور عمومی بر این است که این مشکلات همه یکی هستند اما ممکن است تفاوت‌های زیادی داشته باشند. سوزش معده به حالتی گفته می‌شود که در قفسه‌ی سینه‌ی خود احساس سوزش می‌کنید و ماده‌ای ترش به دهان‌تان می‌آید که می‌تواند ناشی از خوردن غذاهای چرب و اسیدی باشد. اگر این حالت زیاد به شما دست می‌دهد.

می‌تواند نشانه‌ی بیماری‌های دیگر مثل رفلاکس معده باشد. شاید هم از علائم سوء‌ هاضمه است که می‌تواند ناشی از رژیم غذایی ناسالم، مصرف زیاد کافئین، تند غذا خوردن یا اضطراب باشد. علاوه بر سوزش معده، گاز معده، نفخ و زود احساس سیری کردن می‌توانند از علائم سوء‌ هاضمه باشند.

دفعه‌ی بعدی که با این مشکلات مواجه شدید حتما از این درمان‌های طبیعی استفاده کنید.

دم‌‌نوش نعنا

بهتر است با نعنا دوست شوید. نوشیدن یک لیوان دم‌نوش نعنا پس از غذا باعث می‌شود عضلات معده شل و جریان زرداب ساده‌تر شود و در نتیجه چربی‌ها زودتر هضم شوند. البته اگر مشکل رفلاکس معده دارید نباید دم‌نوش نعنا بنوشید چون حال‌تان را بدتر می‌کند.

مدیتیشن

اگر استرس دلیل سوء‌ هاضمه شماست مدیتیشن می‌تواند علائم شما را کاهش دهد. در واقع گزارش شده که مدیتیشن در حل مشکلات دستگاه گوارش که ریشه‌ی روانی دارند تاثیر زیادی دارد.

بادرنگبویه

دم‌نوش بادرنگبویه می‌تواند مشکل گاز معده و نفخ را حل کند. بادرنگبویه مثل نعنا معده را آرام می‌کند و هر دو را به‌راحتی می‌توانید در باغچه‌ی خانه‌ی خود بکارید.

سرکه‌ی سیب

به‌نظر غیر منطقی می‌آید که وقتی سوء‌ هاضمه داریم یک ماده‌ی اسیدی بخوریم اما خیلی‌ها می‌گویند تاثیر مثبتی دارد. با این‌که هیچ پشتوانه‌ی علمی ندارد اما عقیده‌ی سنتی بر این است که یک لیوان آب با کمی سرکه‌ی سیب و عسل فرایند هضم را آسان‌تر و از بروز مشکلات معده مثل نفخ جلوگیری می‌کند.

طب سوزنی

تحقیقات نشان می‌دهد که طب سوزنی با مسدود کردن مسیرهایی که سیگنال‌های درد را به مغز می‌رسانند و ایجاد تغییر در درون‌ریزی اسید می‌تواند علائم سوء‌ هاضمه را کاهش دهد.

دم‌نوش بابونه

با این‌که تحقیقات علمی در این مورد وجود ندارد طب سنتی می‌گوید دم‌نوش بابونه می‌تواند به آرام کردن معده و خارج کردن گاز معده که از سوء‌ هاضمه ناشی می‌شود کمک کند.

ماست

غذاهای پروبیوتیک مثل ماست فرایند هضم را ساده‌تر و میزان باکتری‌های مفید معده را بیشتر می‌کنند و به این شکل هضم کردن غذاهایی که ممکن است به سوء‌ هاضمه منجر شوند برای بدن آسان‌تر می‌شود.