به گزارش پارس ، این کارگردان که به تازگی تولید پروژه ی « عشق تعطیل نیست» را به جای « شام ایرانی» برای پخش از شبکه خانگی در دست دارد، در گفت و گویی با ایسنا، گفت: برای تلویزیون چندین پروژه در قالب سریال در دست داشتیم که همه ی آن ها تعطیل شد. از میان آن ها یک پروژه به نام « بلندی های بادگیر» در قالب یک مجموعه ی درام با مهران مهام داشتیم که چهار سال پیش شروع به تحقیق کردیم و حتی دو بار هم در معاونت سیما برآورد شد اما در نهایت هنوز که هنوز است متوقف مانده.

او ادامه داد: در وهله ی اول فکر می کنم توقف « بلندی های بادگیر» به مساله ی بودجه برمی گردد و دوم اینکه سیاست های سازمان صدا وسیما دائما در حال تغییر است و گفته شده که سازمان فقط قصد دارد روی کارهای کمدی سرمایه گذاری کند و به دلیل اینکه کار ما درام است، زحمات چهارساله مان روی هوا مانده است.

وی خاطرنشان کرد: صحبت های اولیه در راستای تولید « بلندی های بادگیر» بر این محور بود که این پروژه لحظات تلخ دارد در حالی که کار ما یک تراژدی است و اصلا تلخ نیست. چراکه « بلندی های بادگیر» حرفش بر سر ادبیات جهان بود.

او ادامه داد: اوایل قرار بود « بلندی های بادگیر» در ۳۶۰ قسمت تولید شود به همین خاطر ما به سراغ ادبیات جهان رفتیم اما بعد ۹۰ قسمت کاهش یافت و در نهایت هم که قرار بود در ۵۰ قسمت ارائه شود کلا متوقف شد و حالا با وجودی که چهار سال گذشته هنوز متوقف است.

بیرنگ درباره ی تمایل همکاری اش با شبکه نمایش خانگی به ایسنا گفت: برای هر کاری باید با مردم راحت باشیم چرا که هر آنچه را که مردم دوست داشته باشند اقدام به خریدش می کنند و حالا هم ترجیهم این است که « عشق تعطیل نیست» را برای شبکه نمایش خانگی تولید کنم چرا که اعتقادم بر این است که وقتی آدم پولش را از مردم می گیرد برایش دلچسب تر است مثل کار در سینما که اگر اثری خوب باشد مردم برایش خرج می کنند و دیگر بحث بودجه مطرح نیست.

این کارگردان با تاکید بر اینکه امیدوار است شبکه نمایش خانگی رونق پیدا کند، بیان کرد: من شخصا این شبکه را دوست دارم و برایش آروزی موفقیت می کنم تا رونق پیدا کند.

همچنین وی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه حضور اسپانسرها در شرایط فعلی تلویزیون چقدر می تواند کمک کننده باشد؟ اظهار کرد: شخصا اصلا با حضور اسپانسرها به ویژه در کارهای نمایشی تلویزیون موافق نیستم و به اعتقاد من این اقدام ناصحیح است که یک شرکت پولی را به یک برنامه بدهد تا برنامه برای اسپانسر ساخته شود. البته شرایط اقتصادی حال حاضر، تلویزیون را مجبور کرده که به سمت و سوی همکاری با اسپانسرها کشیده شود اما نظر شخصی من این است که این، اقدام درستی نیست؛ این در حالی است که بسیاری از برنامه سازان با حضور اسپانسرها کار می کنند و اعتقادم بر این است که اسپانسرها می توانند ایجاد کار کنند اما هر نوع فعالیتی که معنی کار فرهنگی را نمی دهد.

او گفت: شخصا تاکنون با اسپانسر کار نکردم از این پس هم دلم نمی خواهد با اسپانسر کاری تهیه کنم.

بیرنگ در پی گفت وگویی که با ایسنا داشت درباره ی مجموعه ۲۶ قسمتی « عشق تعطیل نیست» اعلام کرد: در حال حاضر مشغول فراهم کردن پیش تولید این مجموعه کمدی هستیم که امیدوارم به زودی این اتفاق بیفتد. کلیت « عشق تعطیل نیست» در فضایی با دکورهای متنوع و متفاوت می گذرد. این مجموعه در ژانر کمدی شکل جدید دارد که فکر می کنم تاکنون در ایران اتفاقا نیفتاده است، در واقع « عش تعطیل نیست» را می توان نوعی کمدی تک دانست که به مسائل خانوادگی، ارتباطات و یکسری مفاهیمی که نیاز خانواده هاست می پردازد.

او اضافه کرد: به تازگی پروانه ساخت « عشق تعطیل نیست» را از وزارت ارشاد گرفتیم. سالها بود که روی سوژه این مجموعه کار می کردم و فکر می کنم از لحاظ سوژه به لحاظ کمدی فرم جدید و نویی داشته باشد. این مجموعه به شکل اپیزودیک قرار است ساخته شود و فعلا شامل ۲۶ قسمت است.

بیرنگ در پایان درباره ی ادامه ساخت « شام ایرانی» برای نمایش خانگی به ایسنا گفت: دو سری از این برنامه ساخته و پخش شد اما بعد تصمیم گرفتیم ادامه ی آن زا به سینما بیست وچهار واگذار کنیم و قرار شد محمد شایسته ساخت « شام ایرانی» را ادامه دهد.