به گزارش پارس به نقل از ایسنا، مرتضی تمدن درباره کشت پسته در شهرستان ری، گفت: ۷۳۰۰ هکتار از اراضی شهرستان ری که پیش از این به علت کمبود آب و سرمایه رها شده بودند، زیر کشت پسته می رود.

وی افزود: با توجه به خشکسالی و نبود آب در این منطقه، مالکان و صاحبان این زمین های کشاورزی نه تنها زمین های خود را رها کرده، بلکه برخی از آنها بنا به مشکلات مالی، تحت حمایت سازمان هایی چون بهزیستی و کمیته امام خمینی (ره) درآمده بودند که مقرر شد با تامین آب توسط سازمان آب منطقه و اعطای وام، این زمین ها با نظر کارشناسان زیر کشت پسته برود.

استاندار تهران ادامه داد: کاشت پسته در این اراضی به تصویب شورای کشاورزی استان رسیده و روز چهارشنبه این هفته در محل" فشاپویه" جلسه مشترکی برگزار خواهد شد تا تحویل زمین برای کشت در دستور کار قرار گیرد.

به گفته تمدن، کارشناسان به لحاظ اقلیم منطقه، الگوی کشت پسته را در این منطقه پیشنهاد کرده اند، البته در کنار پسته، محصولات دیگری نیز قابل بهره برداری خواهد بود.

وی همچنین تصریح کرد: ۴۰۰۰ هکتار از اراضی ملارد و یک هزار هکتار از اراضی پاکدشت نیز برای کاشت پسته در نظر گرفته شده است.

استاندار تهران درباره توسعه مترو به شهرهای اقماری تهران نیز گفت: متروی تهران پرند در حال ساخت ایستگاه هاست. همچنین متروی تهران ورامین باید تا گرمسار ادامه یابد و مطالعات متروی پاکدشت نیز انجام شده که سه شنبه کلنگ زنی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، تمدن که در گفت وگوی رادیو تهران سخن می گفت، درباره ادامه اجرای پروژه های عمرانی متروی شهرهای اقماری، اظهار کرد: مطالعات پروژه متروی اسلامشهر رو به اتمام است و متروی پردیس نیز در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم با توسعه حمل و نقل عمومی، شهروندان شهرستان های اطراف تهران بتوانند تردد مناسبی داشته باشند.