سرهنگ عین اله جهانی در یک گفت و گوی تلویزیونی گفت: شهروندان از روز 25 اسفند ماه سفرهای نوروزی خود را آغاز کرده اند و به این خاطر اکنون در جاده ها شاهد ترافیک پر حجم هستیم.

وی افزود: بدون شک با توجه به اینکه امروز شنبه 28 اسفندماه، روز کاری محسوب می شود، از بعد از ظهر و با تعطیل شدن ادارات به تعداد سفرها افزوده خواهد شد.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور با اشاره به بررسی های صورت گرفته در رابطه با علت تصادفات طی 2 روز گذشته اظهارکرد: پس از بررسی های صورت گرفته، مشخص شد که 34 درصد علت تصادفات رانندگی در 2 روز گذشته مرتبط با توجه نکردن رانندگان خودروها به جلو در حین رانندگی بوده است.

جهانی ادامه داد: مواردی از جمله خوردن، آشامیدن، صحبت با سرنشینان خودرو و یا تلفن همراه سبب عدم توجه کافی رانندگان خودروها به مسیر خود شده و همین موضوع حوادثی را در پی داشته است.

وی با تاکید بر 3 عامل تاثیر گذار در تصادفات رانندگی تصریح کرد: علاوه بر توجه نکردن به مسیر جلو که عامل 34 درصد حوادث بوده است، علت 20 درصد تصادفات سرعت غیر مجاز رانندگان و عامل 20 درصد دیگر نیز سبقت غیر مجاز بوده است.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور با ارائه توصیه ای به شهروندان خاطرنشان کرد: درخواست ما این است که افراد علاوه بر مدیریت سفر خود، پس از هر 2 ساعت رانندگی، استراحت کوتاه مدتی داشته و پس از آن به سفر خود ادامه دهند.

جهانی از برخورد شدید پلیس راهور با رانندگان پر خطر خبرداد و اذعان کرد: پلیس با متخلفان برخورد جدی خواهد داشت و بدون شک خودرو رانندگان پر خطر توقیف خواهد شد.