به گزارش پارس به نقل از ایسنا، سید جلال ملکی در این باره گفت: وقوع یک مورد حادثه ریزش آوار در ساعت ۱۳: ۸ به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد و به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش نشانان ایستگاه ۸۷ و گروه نجات ۶ را به محل حادثه واقع در یافت آباد خیابان باقری اعزام کرد.

وی ادامه داد: آتش نشانان پس از حضور در محل مشاهده کردند که در مجاورت یک زمین گودبرداری شده به مساحت تقریبی ۲۰۰ مترمربع و عمق پنج متر، زمینی واقع شده که بخش شرقی آن ریزش کرده است.

ملکی با بیان اینکه در طبقه همکف این ساختمان سه طبقه یک مغازه قرار داشت، اظهارکرد: بنا به گفته شاهدان یک تن نیز در این محل در زیرآوار محبوس شده بود که آتش نشانان اقدامات خود برای نجات وی را آغاز کردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به عملیات دو ساعته آتش نشانان برای یافتن فرد محبوس شده و خارج کردن وی از زی آوار، به ایسنا گفت: سرانجام آتش نشانان یک دختربچه ۱۰ ساله را زنده از زیرآوار خارج کرده و به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند.

وی با بیان اینکه در این زمین گودبرداری شده اصول ایمنی رعایت نشده و همین امر سبب تخریب ساختمان مجاور شده بود، خاطرنشان کرد: کارشناسان آتش نشانی و شهرداری پیش از این بارها توصیه های لازم را به شکل مکتوب به مالک و پیمانکار این ساختمان ارائه کرده بودند.

به گفته ملکی، عوامل آتش نشانی در ساعت ۱۵: ۲۰ به عملیات خود خاتمه دادند.

جدال کارگر افغان با مرگ در عمق ۱۰ متری چاه

وی همچنین از وقوع یک مورد حادثه سقوط در چاه در شمال غرب پایتخت خبرداد و افزود: در پی این حادثه که وقوع آن در ساعت ۱۵: ۲۳ در خیابان شهین شمالی، ۳۵ متری گلستان به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد، آتش نشانان ایستگاه ۵۵ و گروه نجات ۳ به همراه تجهیزات مربوطه، به محل حادثه اعزام شدند.

ملکی با بیان اینکه این حادثه در یک کارگاه ساختمانی رخ داد، گفت: دو کارگر ۱۸ و ۳۰ ساله افغان مشغول حفر چاهی در مجاورت یک دیوار بودند که این دیوار ناگهان تخریب شد و به داخل چاه ریزش کرد.

وی با بیان اینکه کارگر ۱۸ ساله افغان به سرعت خود را از زیرآوار خارج و از محل جان سالم به در برد، به ایسنا گفت: کارگر دیگر تا کمر در زیرآوار محبوس شده بود که آتش نشانان اقدامات خود برای خروج وی را آغاز کردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به خروج این کارگر از زیرآوار و تحویل وی به عوامل اورژانس، تصریح کرد: بی احتیاطی در چینش دیوار و همچنین حفر چاه، علت این حادثه بود.

ملکی اضافه کرد: آتش نشانان پس از ایمن سازی محل به عملیات خود خاتمه دادند.