رسول خضری در نشست خبری در حاشیه جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس گفت:‌ بنا بر مأموریت رئیس مجلس کمیته حقیقت‌یاب چهار نفره‌ای متشکل از آقایان برزگر و کواکبیان از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، محمودزاده نماینده مهاباد و بنده نماینده پیرانشهر و سردشت تشکیل شد تا وضعیت معیشت و صدمات جانی وارد شده به کول‌بران مورد بررسی قرار گرفته و این کمیته بازدید میدانی از وضعیت آنها داشته باشد.

 

وی افزود: بر این اساس کمیته حقیقت‌یاب 18 اسفند در شهرستان پیرانشهر و شهرهای مرزی این شهرستان در میان کول‌بران حاضر شد و آنها مطالباتی را مطرح کردند که مهمترین آنها بیمه تأمین اجتماعی بود.

 

این عضو کمیته حقیقت‌یاب بررسی وضعیت کول‌بران گفت: با توجه به این مطالبه جلسه‌ای با وزیر کار تشکیل و تفاهم‌نامه‌ای امضا شد که به موجب آن کول‌بران از نیمه دوم فروردین 96 بیمه تأمین اجتماعی شوند. استارت این بیمه از شهرستان پیرانشهر زده می‌شود و قرار است در سطح آذربایجان غربی گسترش یابد.

 

به گفته خضری بیمه تأمین اجتماعی شامل پرداخت دیه و انواع شمولیت‌های این بیمه خواهد شد که امیدواریم با عملیاتی شدن قول دولت، کول‌بران در سطح مرزها از نیمه دوم فروردین بیمه شوند.