به گزارش پارس به نقل از فارس، پنجمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران پس از تعویق ۴ روزه، عصر امروز ۱۴ اردیبهشت ماه در پارک نوروز بوستان آب و آتش با حضور جمعی از مسئولین، هنرمندان و مجسمه سازان ایرانی و بین المللی حاضر در این رویداد هنری افتتاح خواهد شد.

این سمپوزیوم که از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران با هدف توسعه هنر مجسمه سازی معاصر ایران و تلطیف فضاهای شهر تهران از طریق فراهم آوردن شرایط بروز و شکوفایی آفرینش های هنری و تعمیم نگاه زیباشناسانه در جامعه برگزار می شود؛ در این دوره پس از برپایی سه سمپوزیوم با سنگ، متریال چوب را برای ارائه آثار هنری انتخاب کرده است.

سمپوزیوم پنجم در این دوره میزبان ۷ مجسمه ساز بین المللی است. پتر پتروف (Petre Petrov) ، رومن میدو دیمیتروف (Rumen Mihov Dimitrov) نیکولای یو تو (NIkolay Yotov) هر سه از بلغارستان، فرناندو آلوارز پرز (Fernando Alvarez Perez) از اسپانیا، لنی راتناساری ویچرت (Lenny Ratnasari Weichert) از اندونزی، کریستین ری (Christian Rey) از اروگوئه و گواجاردو روبیو (Mauricio Guajardo Rubio) از شیلی هنرمندانی هستند که در این دوره آثار خود را برای شهر تهران به یادگار خواهند گذاشت.

در کنار این هنرمندان دو استاد هنر مجسمه سازی با چوب کشور، جمشید مرادیان و محمد حسین عماد نیز در بخش مدعوین پنجمین سمپوزیوم به ارائه اثر خواهند پرداخت.

بخش اصلی این رویداد فرهنگی و هنری، میزبان ۱۳ هنرمند ایرانی است. محمد مروستی، مرضیه میرمطهری، مهدی رنگچی، مهدی آشوری، فاطمه مجیدی، سمانه ریحانی، علی وزیری، پژمان علومی، مرتضی باقری مصلح آبادی، رضا حسن زاده، شهریار رضایی، امین بلاغی اینالو و علی خطایی ایلخچی مجسمه سازانی هستند که در پارک نوروز بوستان آب و آتش دست به آفرینش هنری خواهند زد.

بر همین اساس این ۲۲ مجسمه ساز با یک گرده درخت راش به قطر تقریبی ۷۵ تا ۸۵ سانتیمتر و طول تقریبی۲۸۰ سانتیمتر آثاری هنری خود را طی ۱۰ روز ارائه خواهند داد.

اما سازمان زیباسازی شهر علاوه بر نگاه هنری، اهداف دیگری همچون تبادل تجربیات، اطلاعات و مهارت ها، در زمینه مجسمه سازی شهری در میان هنرمندان را با برپایی سمپوزیوم در دستور کار دارد و به همین جهت بخش دانشجویی پنجمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران را با حضور ۱۰ دانشجوی مجسمه سازی؛ مجید فرهمند، حمیدرضا صادق زاده، عنایت صحرایی، مرضیه دربانیان، مریم آقا سید محمد کشمیری، معصومه کریمی آذر، فروز آزادی طهرانی، فریدون پرستار، سهیلا فلاح و بهنام آخربین، برگزار خواهد کرد.

این دانشجویان یک گرده درخت راش به قطر تقریبی ۵۵ تا ۶۵ سانتیمتر و طول تقریبی ۱۸۰سانتیمتر برای ارائه آثار خود در اختیار خواهند داشت.

همچنین در این دوره از سمپوزیوم در جهت اعتلا بخشی به تجربیات دانشجویان رشته مجسمه سازی، ۲۰ هنرجو به عنوان دستیار حضور خواهند داشت تا سطح تجربیات هنری خود را ارتقا بخشند. حسین کهفی، آرمان رحیم آبادی، عباس طوافی، شاهین منصوری گیلانی، حمید عربی، یوسف صادقی، محمد وجدانی، محمد مهدی شاهزاده، علی حیاتی، سمانه حسینی تیرآبادی، آوا افشاری، ندا عزیزی، هلیا قره گزلو، نسرین ترک، نیلوفر نظری، نرگس کاووسی، شیرین زراعتی، سپیده زمانی، بهاره امیری و نسترن سادات مرتضوی؛ ۲۰ دانشجویی هستند که در این سمپوزیوم به عنوان دستیار با مجسمه سازان بخش اصلی همکاری دارند.

همچنین در این دوره از سمپوزیوم برای هنرمندان بخش دانشجویی و دستیاران، یک کارگاه آموزشی توسط سعید شهلاپور از اساتید پیشکسوت مجسمه سازی کشور در جهت آشنایی هرچه بیشتر با ابزار و نحوه مجسمه سازی با چوب برگزار شد.

سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران از ۱۴ تا ۲۵ اردیبهشت ماه در پارک نوروز بوستان آب و آتش واقع در میدان آرژانتین، خیابان آفریقا، میزبان شهروندان علاقه مند است.