به گزارش پارس به نقل از مهر، رهبر فرزانه انقلاب، پیش از ظهر امروز با حضور در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) در حالی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و بعضی مدیران معاونت فرهنگی وزارت ارشاد ایشان را همراهی می کردند از برخی سالن ها و بخش های بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دیدن کرده و با تنی چند از مسئولان حوزه نشر، متصدیان غرفه ها و مدیران بخش های گوناگون نمایشگاه کتاب به گفتگو پرداختند.

حضرت آیت الله خامنه ای سال های گذشته نیز با اختصاص فرصتی برای بازدید از نمایشگاه کتاب، با ناشران مطرح و فعال کتاب به گفت و شنود می پرداختند. بازدید از شبستان و دیدار با ناشران عمومی، حضور در سالن یاس و گفتگو با مدیران مؤسسات نشر در حوزه ادبیات انقلاب و دفاع مقدس از برنامه های همیشگی رهبر معظم انقلاب در سال های گذشته بوده است.

آیت الله خامنه ای سال گذشته در ۱۷ اردیبهشت از نمایشگاه بیست و پنجم دیدن کردند و طی آن فرمودند: « باید به گونه ای برنامه ریزی شود که فضای کتابخوانی در کشور توسعه و تعمیق پیدا کند. »

ایشان همچنین فرمودند: « باید با یک برنامه ریزی دقیق و تعیین اهداف مرحله ای در هر سال، همگام با برگزاری نمایشگاه کتاب و افزایش جمعیت بازدیدکننده، در فضای کتابخوانی کشور نیز پیشرفت چشمگیری به وجود آید. »

رهبر فرزانه انقلاب در سال گذشته با تأکید بر لزوم ارزیابی محتوایی هر ساله نمایشگاه کتاب به وسیله افرادی کارشناس و صاحب صلاحیت افزودند: « این ارزیابی نشان خواهد داد که آیا هر دوره نمایشگاه کتاب از نظر محتوا، نسبت به دوره ی قبل، تغییر و رشد داشته است یا خیر. »

هم اکنون این بازدید در حال انجام است و بازدید مردم از سالن های گوناگون نمایشگاه در شرایط عادی انجام می شود.

گزارش کامل دیدار معظم له از بیست و ششمین نمایشگاه کتاب متعاقباً منتشر خواهد شد.