محسن پیرهادی در رابطه با وضعیت محله چیتگر شمالی واقع در منطقه 21، اظهار کرد: درحوزه های مختلف از جمله سلامت، فرهنگی، عمرانی و شهرسازی مواردی در دست بررسی است.

وی تصریح کرد: ساماندهی صنایع و مشاغل مزاحم و عاملین سد معابر به ویژه مشاغل خدمات خودرو که منجر به تجمع خودرو ها در شریان اصلی محله و ایجاد معضلات ترافیکی در معابر محلی می شود در دست پیگیری است.

پیرهادی گفت: نظارت مستمر به منظور نگهداری از فضای سبز موجود، پیگیری لازم به منظور تأمین روشنایی خیابان ها، کوچه ها و معابر در سطح محله و همچنین امکان بازپیرایی و تجهیز بوستان های یاس و مادر در دست بررسی است.

ساماندهی تردد و پارک تریلی ها و خودروهای سنگین

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: در حوزه عمران نیز مواردی در دست پیگیری است که از آن جمله می توان به ساماندهی تردد و پارک  تریلی ها و خودروهای سنگین، پیش بینی و تخصیص خطوط  تاکسیرانی و اتوبوسرانی و امکان اصلاح هندسی معابر در سطح محله چیتگر شمالی اشاره کرد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی محله نیز پیشنهاداتی از سوی شورایاران عنوان شده که عبارتند از پیش بینی و احداث فضاهای فرهنگی، ورزشی چندمنظوره، امکان تعویض روکش زمین چمن مصنوعی، تجهیز ساختمان سرای محله به ملزومات اداری، رفاهی و آموزشی به منظور ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی و اجتماعی به شهروندان که این موارد در دست پیگیری است.

وی گفت: بررسی درخواست شورایاری مبنی بر قرارگیری ساختمان های فرسوده شهرک با قدمت حدود 50 سال، در محدوده بافت فرسوده و بهره مندی از امتیازات تشویقی نوسازی بافت فرسوده و همچنین بررسی ضوابط پهنه بندی طرح تفضیلی محله، با توجه به فرسودگی و قدمت 50 ساله بافت مسکونی محله در دستور کار قرار دارد.

نظارت مستمر بر نحوه ساخت و ساز در محله چیتگر شمالی

پیرهادی ادامه داد: بررسی و نظارت مستمر بر نحوه ساخت و ساز در سطح محله بر اساس ضوابط ملاک عمل شهرسازی از دیگر مواردی است که در محله چیتگر شمالی پیگیری می شود.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: درخواست هایی نیز از سوی اهالی از سایر نهادها و سازمان ها از جمله تامین آب شرب سالم محله چیتگر شمالی و حضور پررنگ تر گشت های نیروی انتظامی به منظور تقویت و ارتقاء امنیت در سطح محله مطرح شده که این موارد به سازمان های مربوطه ارجاع داده شده است.

بررسی مشکلات محله شهرک دانشگاه( منطقه 21)

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به وضعیت شهرک دانشگاه واقع در منطقه 21، بیان کرد: امکان نظارت مستمر به منظور نگهداشت فضای سبز موجود در سطح محله، بهسازی و زیباسازی خیابان شهرک دانشگاه به ویژه جنب شرقی و پیرامونی این خیابان، پیش بینی سیستم کارآمد آبیاری در فضاهای سبز محله به منظور جلوگیری از خشک شدن و حفظ درختان پارک جنگلی محله مذکور، تجهیز و تکمیل بوستان های محله به وسایل بازی کودکان، ملزومات ورزشی و تفریحی از مواردی است که در شهرک دانشگاه قابل بررسی است.

وی افزود: شورایاری درخواستی را مبنی بر ساماندهی صنایع و مشاغل مزاحم و آلاینده محیط زیست درارتباط با سالن رنگرزی الکتریکی ایران خودرو (سالن شماره 5- الکتروفرز) مطرح کرده اند که این موضوع در دستور کار قرار دارد.

پیرهادی اضافه کرد: افزایش تعداد مخازن پسماند و توزیع متعادل آن، نظارت مستمر بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری به منظور شستشو و جمع آوری به موقع زباله های بازیافتی و پسماند سایر مواردی است که در حوزه خدمات شهری در شهرک دانشگاه پیگیری خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به بررسی پیشنهادات شورایاری محل در حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک اشاره کرد و گفت: امکان تعویض و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی محله، ترمیم و نوسازی جداول و انهار معابر، ساماندهی و اصلاح هندسی ورودی های شهرک دانشگاه، هم سطح سازی پیاده روها و ساماندهی تردد و پارک  تریلی ها و خودروهای سنگین و جلوگیری از ورود آنها  به داخل شهرک و پارک آنها در پارکینگ های ایجاد شده در سطح منطقه، به منظور جلوگیری از ایجاد ترافیک و امنیت عبور ومرور ساکنین و سد معابر شهرک از مواردی است که در دست پیگیری است.

احداث زمین ورزشی چند منظوره در شهرک دانشگاه

رئیس کمیته نظارت در رابطه با حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرک دانشگاه تصریح کرد: در این بخش نیز امکان احداث سالن و زمین ورزشی چند منظوره، احداث استخر، سونا و جکوزی سر پوشیده، مساعدت به منظور تسریع در تکمیل ورزشگاه شهرک دانشگاه، رفع مشکلات پیش آمده در مسجد شهرک مذکور، امکان مناسب ‌سازی‌ و تجهیز ساختمان سرای  محله به سیستم سرمایش و گرمایش، سیستم فاضلاب و سایر امکانات مورد نیاز در دست بررسی است.

وی گفت: در حوزه معماری و شهرسازی نیز نظارت و کنترل مستمر به منظور طراحی نما با توجه به معماری ایرانی-اسلامی جهت ارتقاء کیفی سیما و منظر شهری و امکان اتخاذ تدابیر لازم جهت رعایت اصول معماری ایرانی– اسلامی در نمای ساختمان های در حال احداث پیگیری می شود.

پیرهادی به برخی از درخواست های اهالی شهرک دانشگاه از سایر نهاد ها و سازمان ها اشاره کرد و افزود: تعویض لوله های فرسوده و سیمانی آب شرب شهرک دانشگاه به منظور ارتقاء کیفیت و فشار آب شرب مصرفی شهروندان، استقرار کانکس نیروی انتظامی به منظور ارزیابی، تقویت و ارتقاء امنیت شهرک، احداث خط انتقال فاضلاب شهرک دانشگاه  به  فاضلاب شهری تهران، از سوی شرکت آب و فاضلاب استان تهران و تعیین تکلیف کارگاه موجود در فاز 2، از سوی سازمان آب و فاضلاب تهران از مواردی هستند که مطرح شده اند و به سازمان های مربوطه ارجاع داده شده اند.