به گزارش پارس به نقل از فارس از قم، متن پیام آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلاَ تَحْسَبَنَّ اللّهَ غَافِلًا عَمَّا یَعْمَلُ الظَّالِمُونَ

هتک حرمت مرقد مطهر صحابی جلیل القدر حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و یاور باوفای حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب علیه السلام جناب حجربن عدی سلام الله علیه و یاران عظیم القدر ایشان در سوریه توسط جنایتکاران و دژخیمان موجب تأثر و تأسف شدید مسلمانان جهان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام گردید.

انالله و اناالیه راجعون

تعرّض به مقدسات مسلمانان و قبور مطهر بزرگان اسلام و بدن های پاکی که نشانه بزرگی از حقانیت اسلام و مکتب اهل البیت علیهم السلام است، با هیچ دلیلی قابل توجیه نیست و در نزد همه مسلمانان محکوم و مطرود است. چطور می توان باور کرد که عده ای که چهره اسلام عزیز را در جهان با خشونت معرفی کرده و بویی از اسلام و انسانیت نبرده اند و خود را موحّد و متعبّد معرفی کرده، خون صدها نفر از انسان های بی گناه، کودک و بزرگ و مرد و زن را با وحشیانه ترین وسایل وحشی گری به زمین بریزند و گردن حتّی نوجوانان را با شمشیر قطع کرده و آنها را در شبکه های ماهواره ای نشان دهند.

برای جهانیان روشن است که این افراد با کمک مستقیم بعضی از کشورهای مزدور منطقه و صهیونیزم و چراغ سبز سازمان های به اصطلاح حقوق بشر، این جنایات را انجام می دهند و به جای آنکه امروز به داد مسلمانان مظلوم میانمار برسند، این چنین جنایاتی را مرتکب می شوند.

اینجانب از تمام علمای جهان اسلام و دانشگاهیان و حوزه های علمیه اهل سنت و تشیع می خواهم که برای جلوگیری از این جنایات و آدم کشی ها که اعتبار مسلمانان را در جهان مخدوش کرده است چاره ای فوری بیاندیشند و اختلافات جزیی و سیاسی را کنار گذاشته و فقط به فکر اسلام و قرآن و آبروی این دین حنیف و آسمانی باشند که اگر فردا این کار انجام شود دیر است و موجب پشیمانی است. به داد اسلام برسید و مسلمانان را بار دیگر در جهان عزّت و آبرو دهید که آورنده قرآن کریم پیامبر رحمة للعالمین از شما انتظاری جز این ندارد که ان تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ.

لطف الله صافی

۲۲جمادی الثانی ۱۴۳۴