به گزارش پارس به نقل از ایسنا، یکی از موارد مهمی که هنگام خرید تبلت لازم است مورد توجه قرار دهند سایز و اندازه آن است. این روزها گفته می شود تبلت های ۱۰ اینچی در بازار طرفداران بیشتری دارند و پس از آنها تبلت هایی با اندازه ۷ اینچی در رده دوم فروش قرار می گیرند اما در نهایت این خود کاربر است براساس نیاز های خود می تواند اندازه تبلت مناسب را تعیین کند.

نکته دیگری که به هنگام خرید تبلت باید مورد توجه قرار گیرد، بحث کیفیت LCD است، علاوه بر آن سرعت و سرعت CPU نیز از موارد دیگری است که از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که با توجه به آنکه تبلت ها حالت همراه دارند و هزینه ی آن از تولید آنها کمی بالا است معمولا CPU مرکزی آنها کمی ضعیف است که این موضوع بسیار در نحوه ی کارکرد تبلت تاثیر می گذارد و ممکن است موجب هنگ کردن های متعدد شود.

در موارد متعدد CPU ارزان قیمت و بی قیمتی که در برخی تبلت ها به کار رفته و در تبلت های غیراصل بازار بیشتر دیده می شوند، مشکلات متعددی برای فرد ایجاد می کند.

اما باتری تبلت ها مورد دیگری است که لازم است به آن توجه شود چرا که اگر تبلت از امکاناتی مانند وای فای یا تریجی برخوردار باشد، شارژ زیادی مصرف می کند و اگر کیفیت باتری آن خوب نباشد بعد از چند ماه ممکن است افراد با مشکلاتی مواجه شوند و دستگاه آنها به طور دائم با خالی کردن شارژ مواجه شود.

هم چنین به گفته کارشناسان لازم است افراد پیش از خرید تبلت به این نکته توجه داشته باشند که قرار است از دستگاه خریداری شده در چه مواردی استفاده کنند. به عنوان مثال گاه برخی افراد تمایلی ندارند از لپ تاپ به عنوان دستگاه تلفن همراه استفاده کنند و به همین دلیل قابلیتی مانند وای فای برای آنها اهمیت ندارد.

اما اگر فرد مایل است با تبلت خود به عنوان گوشی تلفن همراه هم کار کرده و با آن مکالمه داشته باشد لازم است دستگاهی را انتخاب کند که قابلیت وای فای داشته باشد. هم چنین برخی از دستگاه های موجود در بازار از قابلیت پشتیبانی سیم کارت و تریجی برخوردارند که بد نیست کاربران پیش از خرید برای خود مشخص کنند که آیا به این قابلیت ها نیاز دارند یا خیر.