به گزارش پارس به نقل از فارس، مجید حمید زاده مسئول کمیته ارزشیابی و نظارت محتوایی در جمع خبرنگاران نمایشگاه کتاب ضمن اشاره به اینکه هر گاه تخلفی را مشاهده کنیم با آن برخورد خواهد شد گفت: اگر نویسنده ای کتاب مربوط به سال ۸۵ را به نمایشگاه بیاورد خلاف قانون است و از حمایت محروم می شود چرا که آثار باید مربوط به سه سال اخیر باشد.

حمید زاده بیان کرد: از حیث محتوایی آثاری را که متناسب با ارزش های اسلامی، انقلابی، فرهنگی و تاریخی باشد ضمن خرید حمایت می کنیم در غیر این صورت آثار در نمایشگاه های استانی به نمایش گذاشته می شوند.

این مقام مسئول در پاسخ به سؤال فارس مبنی بر اینکه چرا این حجم کتاب طی سه روز بررسی شد و زمان بیشتری را به بررسی محتوایی اختصاص ندادید افزود: کتاب های ناشران داخلی مجوز خود را یک سال پیش گرفتند و اینکه مطرح می شود یک روز یا یک شبه نظارت ها انجام شده کذب محض است.

وی گفت: برخی آثار ممکن است در حوزه سینما و مطبوعات به لحاظ محتوایی دارای اشکال باشد که اجازه ورود به نمایشگاه ندارند اما در حوزه کتاب شرایط فرق می کند و مطابق با ضوابط آثار به نمایشگاه می رسند.

مدیر کمیته ارزشیابی و نظارت محتوایی، حضور دو کتاب سلطانه و عشق ممنوعه در حوزه سینمایی را اینگونه توجیه کرد که این دو کتاب در حوزه سینما اشکال دارد اما وقتی وارد حوزه کتاب شود تمام ضوابط برای آن اعمال می شود و ممیزی ها صورت می گیرد از این رو حضور این ناشر و اثر در نمایشگاه بلامانع است و با ناشر آن برخوردی نخواهد شد.

البته پیش از اظهارات حمیدزاده وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی از جمع آوری این گونه کتاب ها از سطح نمایشگاه کتاب خبر داد بود.