به گزارش پارس ، سرهنگ محمدرضا مهماندار در گفت وگو با ایسنا، در این باره گفت: این تیم ویژه برای بررسی علت حادثه به محل وقوع اعزام شد که علت قطعی حادثه پس از اعلام نظر کارشناسان بیان می شود.

فرمانده پلیس راه کشور درباره جزئیات این سانحه رانندگی با تکذیب برخی آمارهای ارائه شده در این خصوص گفت: اتوبوس VIP اسکانیا صبح پنجشنبه از اهواز به اصفهان حرکت کرده بود که ساعت ۱۱ و ۱۵ دقیقه در کیلومتر ۴۰ محور اهواز – هفتگل در لاین مخالف با یک دستگاه کامیون باری تصادف می کند و در پی آن اتوبوس آتش گرفته و این آتش به کامیون نیز سرایت می کند.

وی با اشاره به اینکه اتوبوس VIP گنجایش ۲۷ سرنشین را داشته است، آمار مبنی بر حضور ۴۰ سرنشین در اتوبوس را رد کرد و افزود: براساس صورت وضعیت شرکت مسافربری مربوطه، این اتوبوس در زمان حرکت ۱۱ مسافر داشته که در پی این حادثه ۱۱ سرنشین و دو سرنشین کامیون در صحنه کشته و پنج سرنشین دیگر اتوبوس -که به نظر می رسد در مسیر سوار شده بودند-، مجروح شده و به بیمارستان اعزام شدند که یکی از این افراد در بیمارستان فوت کرد.

فرمانده پلیس راه کشور با اشاره به اینکه به نظر می رسد این اتوبوس تعدادی مسافر نیز در بین راه سوار کرده، گفت: بر اساس آمارهای قطعی اعلام شده در این حادثه ۱۴ تن کشته و چهار تن در بیمارستان بستری شده اند.

وی با تاکید بر اینکه علت اصلی این حادثه پس از اعلام نظر کارشناسان اعلام می شود، گفت: بررسی های اولیه نشان می دهد این اتوبوس پس از تصادف با کامیون به دلیل نامعلومی آتش گرفته که این آتش به کامیون نیز سرایت کرده است.

به گفته مهماندار حال سه تن از مصدوم این حادثه وخیم است و در بخش مراقبت های ویژه بستری (ICU) هستند.

فرمانده پلیس راه کشور گفت: تمامی اجساد ۱۱ سرنشین اتوبوس که در صحنه جان باختند شناسایی شدند و بررسی پلیس برای مشخص شدن علت این حادثه همچنان ادامه دارد.

تعطیلی شرکت مسافربری

مهماندار همچنین از تعطیلی شرکت مسافربری « رویال سفر اهواز» خبر داد و گفت: تا زمان رسیدگی به پرونده این حادثه و بررسی تخلف احتمالی با هماهنگی سازمان راهداری، این شرکت مسافربری تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.