علی‌عسگر ظاهری عبدوند با اشاره به مشکل ریزگردها و قطعی برق در خوزستان گفت: انتظار بود دولت در کارهای مهمی مانند درختکاری، مالچ پاشی، حق‌آبه تالاب‌ها و رهاسازی آب ورود جدی و عملیاتی پیدا کند و گام‌های جدی برای حل این معضل بردارد.

وی ادامه داد: در بسیاری از موارد دولت بدون اذن محیط زیست پروژه‌های انتقال آب را انجام داده که خلاف قانون است، در دوره‌های مختلف همه نمایندگان مردم در مجلس از وضعیت خوزستان گلایه مند بودند وقتی مسئولان دولتی بدون حساب و کتاب مسائل زیست محیطی و حق آبه تالاب‌ها و همه چیز را نادیده می‌گیرند نتیجه می‌شود وضعیتی که پیش آمده است.

این نماینده مجلس افزود: وزارت جهاد در حوزه نگهداری خاک هیچ کاری انجام نداده است، محیط زیست هم زیر مجموعه دولت است هر چند می‌توانستند شکایت کنند و جلوی برخی از پروژه‌ها را بگیرند اما این کار را انجام ندادند، حل معضل گرد و غبار در خوزستان نیازمند یک کار تیمی است نه اینکه به صورت صوری وقتی گرد و خاکی بلند شد همه مصاحبه کنند، انتظار این است که مسئولان به صورت جدی وارد کار شوند، انتظار این است که رئیس جمهور تشریف ببرد خوزستان و جلسه هیأت دولت را آنجا برگزار کنند و از نزدیک وضعیت زندگی مردم را ببیند.

ظاهری عبدوند خاطرنشان کرد: خوزستان بخشی از کشور است هیچ کس حق ندارد جز این فکر کند، اگرا ین مشکل حل نشود ایلام، لرستان، اصفهان و چهارمحال هم در آینده این مشکل را پیدا خواهند کرد من نمی‌دانم چرا آقای رئیس جمهور پای کار نمی‌آید و چرا 5 میلیون نفر انسان برایشان اهمیتی ندارد؟!

وی تصریح کرد: این مشکل را می‌توان با حداقل عزم و امکانات حل کرد اما متأسفانه الان چند سال است که ما فریاد می‌زنیم و کسی گوش نمی‌کند.