به گزارش پارس به نقل از مهر، این هفته معاون احضار و اعزام مشولان سازمان وظیفه عمومی تبعات ناشی از غیبت سربازان را اعلام کرد و گفت: اگر سربازی وارد غیبت شود از ادامه تحصیل محروم و ممنوع الخروج می شود. البته مشمولانی که یکسال از غیبتشان گذشته باشد علاوه بر اضافه خدمت به مراجع قضایی صالحه معرفی می شوند.

به گفته سرهنگ علیدوست تمامی مشمولان متولد ۱۳۵۵ تا ۷۴ برای تعیین تکلیف خدمتشان باید به سازمان وظیفه عمومی مراجعه کنند.

سرقت هر روز یک پژو ۲۰۶ توسط سارق پیر

در این هفته ماموران کلانتری ستارخان موفق شدند یک سارق ۵۰ ساله را دستگیر کنند که که هر روز یک خودرو ۲۰۶ سرقت می کرد. این متهم به اسم حسین در مدت سه ماه ۹۰ خودرو پژو سرقت کرده بود که با توجه به افزایش سرقت این خودرو در پایتخت در تور اموران پلیس گرفتار و دستگیر شد. این سارق که با همدستی فرزندش و دوست او دست به سرقت می زد باز شدن در ۲۰۶ پس از کشیدن کلاف خودرو را مهمترین دلیل سرقت این خودرو اعلام کرد و در بازجویی ها گفت: چون این خودرو راحت سرقت می شد آن را هر روزدر محلات غرب تهران سرقت می کردیم.

هلاکت ۵ شرور قبل از ورود مسلحانه به کشور/ کشفیات سلاح در مرزها ۲.۵ برابر شد

در این هفته سردار شرفی معاون عملیات مرزبانی که به میان خبرنگاران آمده بود با اعلام هلاکت ۵ نفر از اشرار هنگام ورود به کشور و دستگیری ۵ تن دیگر گفت: این افراد با حمایت از آنسوی مرز به همراه بیش از ۱۱۴۳ کیلوگرم مواد مخدر قصد ورود به کشور را داشتند که شناسایی و دستگیر شدند.

در سالجاری کشفیات سلاح در مرزها ۲.۵ برابر شده است که نشان از تلاش دشمن برای ایجاد ناامنی در داخل ایران است. البته کار تشدید کنترل مرزها انجام شده است.

از برخورد با ماکن های خیابانی تا مقابله با سگ گردانی

در این هفته سردار احمدرضا رادان که در مراسم آغاز طرح امنیت اجتماعی در تهران حاضر شده بود از اجرای این طرح در تهران و ۱۷ کلانشهر خبر داد. مهمترین گفته های سردار رادان را در زیر می خوانید:

*اراذل و اوباش در طرح امنیت اجتماعی جمع اوری می شوند و بدانند که هیچ جای امنی برای مخفی شدن ندارند.

*با سگ گردانی در خیابان ها برخورد می شود و افرای که سگ در خودروها حمل می کنند پس از توقیف خودرو به مراجع قضایی معرفی می شوند. خیابان جای خودنمایی با سگ نیست.

*مصداق های بدپوششی تعیین شده است و اجازه نمی دهیم عده ای برای خودنمایی مانکن گونه در خیابان ها تردد کنند.

*زنان خیابانی شناسایی و دستگیر و خانه های فساد منهدم می شود.

*مواد فروشان و خرده فروشان در محلات شناسنامه دار شده اند و دور جدید برخورد با آنها به زودی اجرا می شود.

*زن و مرد با رعایت موازین حق استفاده از دریا را دارند و طرح سالم سازی دریا به زودی برای چهارمین سال به اجرا در می آید.

*۴۰ درصد سرقت های کشور خرد است که تلاش می کنیم این میزان را کاهش دهیم.

تصادف مرگبار اتوبوس شرکت واحد

در هفته جاری یک دستگاه اتوبوس شرکت خصوصی در میدان رسالت ۳ عابر را زیر گرفت و این شهروندان را کشت. روز دوشنبه یکی از رانندگان اتوبوس شرکت خصوصی با مسافرش درگیر و خودرو را در ورودی میدان رسالت رها می کند. در این زمان راننده مینی بوسی که متوجه ایجاد راه بندان می شود برای جابه جایی اتوبوس اقدام می کند اما به دلیل عدم توانایی در کنترل اتوبوس سه عابر را زیر گرفته و آنها را می کشد. پس از این حادثه راننده متخلف دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.

اقدامات پلیس برای انتخابات/ توصیه های رئیس پلیس کشور

رئیس پلیس کشور که روز چهارشنبه به یزد سفر کرده بود با اعلام دوباره برنامه های پلیس برای تامین امنیت اخنتخابات، گفت: اعضای ستاد کاندیداها باید با پلیس هماهنگ بوده و با ما در برقراری امنیت انتخابات مشارکت کنند. پلیس آمادگی تامین امنیت انتخابات را دارد و پس از تائید صلاحیت ها امنیت میتینگ ها و جلسات کاندیداها را تامین می کند. البته کاندیداها و طرفدارانشان باید براساس مقررات رفتار کنند.