سرهنگ مصطفی علیزاده، فرمانده انتظامی شهرستان پیشوا گفت: در پی ارسال یک فقره پرونده کلاهبرداری پیامکی از دادسرای ناحیه یک تهران مبنی بر اینکه فرد یا افراد ناشناسی مبلغ 18 میلیون ریال از حساب شاکی به طور غیرمجاز برداشت کرده اند، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.
 
وی افزود: در تحقیق به عمل آمده از شاکی، مشخص شد وی قصد واریز مبلغ 18 میلیون ریال به کارت برادرش را داشته است که فرد یا افرادی شماره کارت دیگری را برای شاکی ارسال و او با تصور اینکه پیامک از طرف برادرش است وجه مذکور را به آن شماره واریز می کند و بعد از واریز وجه متوجه کلاهبرداری میگردد.
 
علیزاده در ادامه تصریح کرد: با بکارگیری روش های فنی و شگردهای خاص پلیسی، محل برداشت وجه در پیشوا شناسایی و چهار نفر که اقدام به برداشت وجه با آن شماره کارت کرده بودند نیز شناسایی و طی چند عملیات همزمان و غافلگیرانه دستگیر شدند.
 
این مقام انتظامی تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمین 18 عدد عابربانک متعلق به افراد دیگر، چند فقره چک و سیم کارت و وجوه نقد کشف گردید.
 
علیزاده در ادامه تصریح کرد: متهمین در بازجویی های به عمل آمده به جرم خود اعتراف و اظهار داشتند تاکنون حدود دو میلیارد ریال از طریق ارسال پیامک و یا کارت به کارت کلاهبرداری کرده اند. لذا در این خصوص پرونده تشکیل جهت سیر مراحل بعدی تحویل مقامات قضائی شد.
 
فرمانده انتظامی شهرستان پیشوا در پایان به عموم شهروندان توصیه کرد: به منظور پیشگیری از چنین جرائمی فعال سازی سیستم پیامکی کارت های بانکی یک راهکار خوب در جهت اطلاع از گردش های مالی حساب است تا به محض وقوع هرگونه برداشت غیرمجاز و نامتعارف به عابر بانک مراجعه و رمزهای اول و دوم کارت تغییر داده شود.