به گزارش پارس به نقل از فارس از کرمان، سردار حسین چناریان صبح امروز در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان اظهار داشت: طی سال گذشته ۵۶ هزار و ۹۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در استان کرمان کشف شد.

وی با اشاره به دستگیری ۱۰ هزار و ۱۶۹ نفر مرتبط با مواد مخدر در سال گذشته عنوان کرد: از این تعداد، ۳۳۹ نفر قاچاقچیان اصلی، یک هزار و ۸۴۲ نفر توزیع کننده مواد مخدر، یک هزار و ۷۳۲ نفر عوامل حمل مواد مخدر، پنج هزار و ۴۴۹ نفر عوامل نگهداری مواد مخدر و ۶۳۱ نفر معتاد پرخطر بودند.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: میزان کشفیات ۵۰ روز اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۷ درصدی دارد و تاکنون شش هزار و ۲۸۰ کیلوگرم مواد مخدر در کرمان کشف شده است.

وی به افزایش کشفیات مواد مخدر صنعتی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و افزود: طی سال گذشته ۱,۵ کیلوگرم شیشه و سال جاری پنج کیلوگرم شیشه کشف شده است.

چناریان میزان کشفیات هروئین در سال جاری را با ۶۱ درصد افزایش عنوان کرد و گفت: افزایش کشفیات مواد مخدر صنعتی از جمله هروئین نشان دهنده افزایش گرایش مصرف این نوع مواد مخدر در جامعه است.

وی محورهای اصلی حمل مواد مخدر در استان کرمان را سه محور شمالی، میانی و جنوبی عنوان کرد و گفت: سال گذشته ۷۰ درصد از کشفیات مواد مخدر در جنوب، ۲۵ درصد در بخش میانی و پنج درصد در شمال استان کرمان انجام شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان تصریح کرد: به نظر می رسد، برخوردهای جدی که در شمال استان کرمان انجام شد، موجب شده تا این محور همچنان از وضعیت خوبی برخوردار باشد.

چناریان افزود: طی سال گذشته، ۱۸ نفر و از ابتدای سال جاری تاکنون سه نفر از اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر در درگیری با نیروهای انتظامی و امنیتی به هلاکت رسیدند.

وی به همکاری خوب دستگاه قضایی با نیروی انتظامی برای دستگیری خرده فروشان مواد مخدر نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته یک هزار و ۴۰۰ نفر از خرده فروشان مواد مخدر دستگیر شدند.

چناریان تعداد معتادانی که طی سال گذشته جمع آوری شد را ۹۲۷ نفر عنوان کرد و افزود: ۲۳۷ نفر از این افراد در اردوگاه نگهداری می شوند.