سید جلال ملکی با اعلام خبر حادثه گازگرفتگی در خیابان وزرا درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت 13:46 امروز حادثه گازگرفتگی در خیابان وزرا، پایین‌تر از میدان آرژانتین به سامانه 125 اعلام شد که به سرعت گروه نجات شماره 13 آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران ادامه داد: با حضور در محل حادثه مشاهده شد در یک واحد 65 متری در طبقه آخر ساختمان پنج طبقه گازگرفتگی اتفاق افتاده است، همسایگان واحد مذکور از نبود ساکنان این واحد اظهار بی‌اطلاعی کرده و آتش‌نشانان را در جریان قرار داده بودند.

ملکی با بیان اینکه آتش‌نشانان با باز کردن درِ واحد، با وضعیت بی‌رمق سه مرد روبه‌رو شدند، خاطرنشان کرد: به سرعت این سه مرد تحویل عوامل اورژانس شدند که با بررسی اولیه مشخص شد دو مرد چهل و شصت و پنج ساله فوت شده‌اند همچنین نفر سوم که مرد چهل و سه ساله بود و وضعیت وخیمی داشت به مراکز درمانی منتقل شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران درباره علت این حادثه مرگبار تصریح کرد: با حضور کارشناس آتش‌نشانی و بررسیهای لازم مشخص شد نشت گاز در قسمت موتورخانه به دلیل عدم تهویه مناسب همچنین نقص در قسمت دودکش باعث تولید و انتشار گاز مونوکسید کربن شده و این گاز از طریق «رایزرها» به طبقات بالایی و واحد مذکور سرایت کرده بود همچنین عملیات در ساعت 15:35 به پایان رسید.