محمدباقر قالیباف در حاشیه افتتاحیه ایستگاه مترو هروی از خط 3 مترو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایستگاه میدان ولیعصر با 45 هزار متر در پلازار بزرگ شهری به زودی افتتاح می‌شود و ایستگاه مترو شهید محلاتی نیز افتتاح خواهد شد.

وی درباره ایستگاه میدان ولیعصر گفت: این ایستگاه قابلیت‌های زیبایی دارد که مردم می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی افزود: یکی از مشکلات شهر تهران آلودگی هواست که این مشکل حل‌شدنی است.

شهردار تهران گفت: درباره مشکلات آلودگی هوا طرحی را به دولت ارائه دادیم که این طرح مورد قبول دولت قرار گرفت و قرار شد مسئولیت اجرایی این طرح با دولت باشد ولی شهرداری تهران هر کمکی بتواند به اجرای دقیق‌تر این طرح می‌کند.

وی یادآور شد: آلودگی فقط در شهر تهران نیست بلکه در دیگر کلان‌شهرها نیز از جمله خوزستان، مشهد و... با مشکلات آلودگی هوا مواجه هستیم.

قالیباف افزود: با طرحی که به دولت برای کاهش آلودگی هوا ارائه دادیم، امیدواریم که باری از دوش دولت برداشته باشیم. در صورتی که تاکنون کمکی به ما در حوزه حمل و نقل عمومی نشده است.

وی با اشاره به اینکه در 3 ماه آینده 3 خط دیگر مترو مانند خطوط فرودگاه امام به خط 6 و خط 7 مترو مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، گفت: خط فرودگاه امام حدود 80درصد، خط 6 مترو که در یک سال و نیم گذشته زیر 7درصد پیشرفت داشته، به 90درصد پیشرفت رسیده و خط 7 مترو نیز 90درصد پیشرفت داشته است.

وی گفت: حادثه پلاسکو ابعاد مختلفی دارد و فردا در صحن شورای اسلامی تهران که درخواست کردم به صورت علنی برگزار شود، مفصل صحبت خواهم کرد.

وی درباره مدیریت یکپارچه شهری نیز گفت: مدیریت یکپارچه شهری یکی از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر در شهر تهران است.

وی در باره جلسه‌ای که با سازمان برنامه و بودجه برگزار شده‌ است، گفت: این جلسه برگزار شده و پیگیری مصوبات آن هستیم و امیدواریم به زودی به نتیجه برسد.