به گزارش پارس به نقل از مهر، کمال تبریزی در دومین نشست" روحانی در قاب سینما" با موضوع" روحانی، سینما و طنز" که عصر امروز سه شنبه دهم اردیبهشت ماه در سینما فلسطین برگزار شد، اظهار کرد: برای رسیدن به سینمایی ایده آل و درخشان نیاز به آزمون و خطا داریم.

کمال تبریزی گفت: در مورد هنر سینما اصل بر فیلمنامه است و به نظر من هر چه ما در مورد یک موضوع در سینمای ایران آزمون و خطا داشته باشیم می توانیم در آینده به تجربیات بهتری در مورد یک موضوع خاص دست پیدا کنیم.

کارگردان" گاهی به آسمان نگاه کن" تصریح کرد: راه نجات سینمای ایران ساختار شکنی و به نوعی آزمون و خطا است اما اگر جلوی این راه توسط ممیزی گرفته شود ما شاهد بی رمقی در فیلمسازان خواهیم بود و مسیر فیلمسازی سخت می شود اما هر چه بتوانیم خاکریز جدید ایجاد کنیم با مخاطب بیشتری ارتباط برقرار خواهیم کرد.

کارگردان « مارمولک» در مورد ساخت آثار طنز نیز عنوان کرد: تلقی من این است که هر چه در مورد یک شغل بیشتر کنکاش شود و به مخاطب جزئیات بیشتری ارائه شود، مردم با آن قشر بیشتر ارتباط برقرار خواهند کرد.

تبریزی در ادامه با اشاره به ساخت مستندی در همین زمینه ادامه داد: اخیرا مستندی می ساختم با نام" با ما شوخی نکنید" که متوقف شد. در این مستند از افراد مختلف پرسیده می شد که آیا می شود با شغل شما شوخی کرد؟ نظراتی که در این پرسش و پاسخ ها عنوان می شد، قابل ملاحظه بود.