ایرج حریرچی در نشست خبری در ارتباط با موضع سازمان تأمین اجتماعی در ارتباط با طرح تحول سلامت اظهار داشت: باید بیش از 10 بار علی ربیعی وزیر کار طرح تحول را بزرگترین پروژه اجتماعی دولت اعلام کرده و مدیر روابط عمومی این سازمان نیز اعلام کرده فیلمی که در ارتباط با انتقاد سازمان تأمین اجتماعی نسبت به طرح تحول سلامت منتشر شده منقطع بوده و قبل بعد سخنان آقای ربیعی در نظر گرفته نشده است.

وی افزود: ما درخواست داریم که دوستان حمایت‌شان را نه تنها از طرح تحول انجام داده بلکه این حمایت را بیشتر کنند. همچنین اظهاراتی به کار نبرند که موجب سواستفاده اجتماعی شود.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: همکاری سازمان‌های بیمه‌گر با وزارت بهداشت مناسب نیست و باید اقدامات لازم در این راستا صورت گیرد.

حریرچی در پاسخ به سؤالی مبنی براینکه اعضای کمیسیون بهداشت همچون پزشکیان و نوبخت مخالف طرح تحول سلامت هستند، گفت: اشاره‌‌ام به این بزرگواران نیست ولی هیچ طرح اجرایی در دولت نبوده که به این میزان مورد حمایت رئیس جمهور، رئیس سازمان برنامه، دولت، رئیس مجلس  و... باشد. رهبری نیز دو تا سه بار مستقیماً این طرح را مورد تأکید قرار داده‌اند.

وی گفت: اگر کسی فکر کند این طرح انجام نخواهد شد فکر مناسبی نیست البته هر طرح بزرگی در هر کشوری طی زمان نسبت به ورودی و خروجی‌اش اصلاحاتی خواهد داشت بنابراین ارتقا و تصحیح اشتباهات متحمل است ولی کلیت طرح مورد رضایت بوده و تأکید مقامات ارشد کشور را به همراه داشته است.

سخنگوی وزارت بهداشت با تأکید براینکه از ما درخواست کرده‌اند که طرح تحول را به صورت قوی ادامه دهیم، گفت: مردم نیز رضایتمندی زیادی از این طرح داشته‌اند.پزشکان و افراد زیادی علیرغم وجود مطالبات خود این طرح را همراهی کرده‌اند و هیچ فرد ملی و میهنی از شکست دولت خود خوشحال نمی‌شود.

حریرچی گفت: هیچ دلسوز سلامت از شکست وزارت بهداشت و بیمه نباید خوشحال باشد همچنین نباید حرفی بزنیم که دیگران را دشمن شاد کنیم.

وی افزود: برخی می‌گویند که اگر بودجه نظام سلامت آمریکا را هزینه طرح تحول کنیم باز هم شکست خواهید خورد در واقع برخی خودشان را کارشناس دانسته و دیگران را غیرکارشناس می‌دانند. در حالی که اگر همین افراد به فکر مردم باشند متوجه می‌شوند که بیشترین بهره‌مندی را خود مردم از این طرح می‌برند.