اما وقتی برای ورزش کردن دلیلی مانند کاهش وزن و لاغر شدن داشته باشیم، اوضاع فرق می‌کند و باید ورزشی را انتخاب کنیم که بهترین و سریع‌ترین نتیجه را در پی داشته باشد.

 

اگر تا قبل از این دویدن را در دستور کار خود داشتید، بهتر است به این کار ادامه دهید و اگر یک دونده نیستید ولی علاقه به کاهش وزن دارید، به شما توصیه می‌کنیم، دویدن را انتخاب کنید و خیلی سریع‌تر لاغر شوید.

 

دلایل جالب دویدن برای لاغری سریع و بیشتر

 

دویدن برای لاغری

 

1. دویدن حتی در وقت استراحت هم در شما چربی سوزی ایجاد می‌کند!!

 

دویدن جزء ورزش های سنگین و هوازی به حساب می‌آید و با شدت تاثیری که در عضلات شما دارد، بعد از دویدن هم اثرش روی عضلات باقی می‌ماند و باعث چربی سوزی در آن‌ها می‌شود.

وقتی یک مسافتی را می‌دوید، تقریبا می‌توان گفت تمام عضلات شما درگیر انرژی سوزی می‌شوند و سرعت متابولیسم در آن‌ها بالا می‌رود. بعد از توقف دویدن و در زمانی که استراحت می‌کنید، سطح انرژی عضلات شما هنوز بالاست و باعث کاهش وزن بیشتر می‌شود. در یک تحقیق مقایسه‌ای بین کسانی که به دویدن مشغول بودند و کسانی که پیاده روی می‌کردند، معلوم شد که دوندگان 90 درصد بیشتر انرژی مصرف کرده‌اند.

 

2. اگر وقت کمی برای ورزش کردن دارید، دویدن بهترین انتخاب است

 

دویدن با کالری سوزی بیشتر و سرعت بالاتر، قطعا از ورزش‌های دیگر زمان کمتری را طلب می‌کند.

مثلا اگر با طی یک مسافت به صورت پیاده روی قرار باشد 100 کالری بسوزانید و همین مسافت را هم با دویدن طی کنید و 100 کالری بسوزانید، خب معلوم است که شما برای دویدن وقت کمتری صرف می‌کنید. بهانه‌ی خیلی از افراد برای ورزش نکردن همین کمبود وقت است، که با انتخاب دویدن به عنوان یک ورزش عالی برای چربی سوزی برطرف می‌شود.

حتی روزی هفت تا ده دقیقه دویدن در روز بسیار کمک کننده است.

 

دویدن برای لاغری

 

3. دویدن کم‌ هزینه و به صرفه است

 

این ورزش، به جز یک جفت کفش ورزشی به هیچ اسباب و تجهیزات دیگری نیاز ندارد. باشگاه رفتن هم لازم نیست و انتخاب یک محل برای دویدن هم به هزینه‌ای نیاز ندارد.

ضمنا این ورزش را هر موقع و هر کجا که بخواهید می‌توانید انجام دهید، حتی در مسافرت!

 

4. دویدن باعث ایجاد شادی و نشاط می‌شود

 

با دویدن هورمونی در بدن ترشح می‌شود که در ایجاد حس خوشحالی و سرخوشی موثر است. این هورمون اندورفین نام داردو وقتی در بدن تولید می‌شود، از افسردگی، کسالت و بی حوصلگی جلوگیری می‌کند. ضمن اینکه دویدن باعث می‌شود تمام عضلات شما درگیر شوند و حتی به رفع چاقی صورت شما نیز کمک می‌کند.