احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز  آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که در روزهای گذشته بارش‌های خوبی را در برخی مناطق کشور ایجاد کرده بود از امروز  به تدریج به سمت سواحل دریای خزر و شرق کشور رهسپار خواهد شد و از شدت بارش‌ها نیز رفته رفته کاسته می‌شود.

وی افزود: امروز به تدریج  شدت ابرناکی و بارش‌های باران و برف در غرب کشور کاهش می‌یابد و بارش‌ها بیشتر در سواحل دریای خزر، شمال شرق و بخشی از جنوب وشرق کشور ادامه می‌یابد؛ شدت این بارشها در خراسان رضوی خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار هواشناسی تصریح کرد: این سامانه بارشی اواخر وقت روز دوشنبه از شمال شرق کشور خارج خواهد شد و در این ساعات تنها سواحل غربی دریای خزر بارش‌های پراکنده باران را خواهد داشت و سایر مناطق جوی نسبتا آرام دارند.

وظیفه از ورود سامانه بارشی جدیدی به کشور خبرداد و گفت: سامانه بارشی جدیدی از روز سه‌شنبه در شمال غرب و غرب کشور فعال خواهد شد و موجب ابرناکی، بارش باران و برف در نواحی غربی، دامنه‌های زاگرس مرکزی، جنوبی، دامنه‌های البرز و البرز مرکزی خواهد شد.

وی اظهار کرد: از عصر روز سه‌شنبه نیز با نفوذ جریانات شمالی بر روی دریای خزر شاهد افزایش ابر، بارش باران و مه‌آلودگی در سواحل غربی دریای خزر خواهیم بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار هواشناسی درباره پدیده گرد و خاک نیز عنوان کرد: امروز پدیده گرد و خاک در بخشهایی از شرق و جنوب شرق کشور رخ خواهد داد.

وظیفه، اردبیل با 13 درجه بالای صفر را سردترین و بندرعباس را با 25 درجه بالای صفر را گرمترین مناطق کشور دانست و گفت: دمای هوای امروز تهران در گرمترین لحظات به 6 درجه بالای صفر رسید که در طی ساعت‌های آتی و در سردترین لحظات دمای هوای تهران به  سه درجه زیر صفر خواهد رسید.