دکتر حسین توکلی اظهار داشت: آزمون سراسری سال ۹۶ به منظور پذیرش دانشجو برای دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مجازی و پردیس های خودگردان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه های غیرانتفاعی، پردیس های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و همچنین کد رشته های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود.

وی افزود: ثبت نام برای شرکت در آزمون سراسری سال ۹۶ از روز سه شنبه ۱۹ بهمن ماه ۹۵ از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش آغاز و در روز پنجشنبه ۲۸ بهمن ماه ۹۵ پایان می پذیرد.

توکلی گفت: دفترچه راهنمای ثبت نام (شماره یک) آزمون سراسری سال ۹۶ به همراه اطلاعیه ثبت نام این سازمان از روز دوشنبه ۱۸ بهمن بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده می شود.

وی افزود: هر یک از داوطلبان برای ثبت نام در آزمون سراسری سال ۹۶ ضرورت دارد در این مهلت به سایت سازمان سنجش مراجعه و ضمن مطالعه دقیق دفترچه ثبت نام و اطلاعیه منتشره، در صورت واجد شرایط بودن نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش اظهار داشت: آزمون سراسری سال ۹۶ در روزهای پنجشنبه پانزدهم و جمعه شانزدهم تیرماه ۹۶ در حوزه های امتحانی برگزار خواهد شد.

وی گفت: کارت شرکت در آزمون سراسری سال ۹۶ تمامی داوطلبان گروه های آزمایشی پنج گانه از روز یکشنبه ۱۱ تیرماه ۹۶ بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد و داوطلبان از یکشنبه یازدهم تا چهارشنبه چهاردهم تیرماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نسبت به دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام کنند.

توکلی اظهار داشت: داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی متقاضی شوند برحسب مورد باید نسبت به دریافت کارت شرکت در آزمون گروه های آزمایشی دوم و یا سوم خود اقدام کنند.

وی گفت: آزمون سراسری سال ۹۶ برای تمام گروه های آزمایشی پنج گانه در یک مرحله برگزار می شود و در یک جلسه به سئوالات عمومی و اختصاصی پاسخ می دهند.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: سئوالات عمومی و اختصاصی برای تمامی داوطلبان به صورت تستی و چهارگزینه ای خواهد بود و سئوالات از کتب اعلام شده دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی نظام سالی واحدی که در دفترچه شماره یک آزمون به عنوان منابع طرح سئوال اعلام می شود، طراحی می شود.