کارشناسان در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند افرادی که از سردردهای میگرنی مزمن رنج می‌برند بر روی زبان خود دارای مقدار فراوانی میکروب هستند که این میکروب ها باعث می شود تا به طور مداوم دچار سردرد شوند.

 

وجود میکروب برروی زبان برای هضم مواد غذایی و شکستن نیترات موجود در خوراکی‌ها الزامی است، اما در بدن برخی افراد میزان این میکروب ها بیش از حد طبیعی بوده و این باعث می شود تا نیترات آزاد شده موجود در مواد غذایی باعث سردرد در آنها شود.

 

 

 

نیترات آزاد شده به اکسید نیتریک در بدن تبدیل و وارد جریان خون می‌شود، این فرآیند در حالت طبیعی برای بدن شما بسیار مفید است و باعث سلامت قلب و جلوگیری از بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود اما گشاد شدن رگ‌ها و افزایش گردش خون می‌تواند باعث التهاب در مغز و بروز میگرن در این دسته از افراد شود.

 

کارشناسان این نتایج را با بررسی بر روی نمونه بزاق بیش از 172 فرد بزرگسال مبتلا به میگرن و اندازه‌گیری میزان میکروب موجود بر روی زبان آنها به دست آورده‌اند.

میزان میکروب در زبان این افراد بسیار بیشتر از افرادی بود که مبتلا به سردرد میگرنی نبودند.

 

میگرن در افراد باعث سردرد شدید و ضربان دار، حالت تهوع و استفراغ، حساسیت به نور و صدا و کاهش تمرکز می‌شود و حتی در برخی افراد باعث آسیب به بینایی و بروز نابینایی موقتی هم می‌شود.

کارشناسان اعلام کرده‌اند کشف رابطه بین بروز میگرن و وجود میکروب بر روی زبان می‌تواند منجر به کشف راه‌حل‌های درمانی جدید برای مقابله با میگرن در مبتلایان شود.