محمد دامادی در رابطه با حادثه پلاسکو و تهیه گزارش از علت این حادثه به مجلس، گفت: طی روزهای اخیر جلسه‌ای برگزار شده و موضوع در حال بررسی است، اما اولویت اول این است که عزیزان آتش‌نشان که در حادثه بوده‌اند اگر زنده هستند از زیر آوار خارج شوند و بعد باید حادثه را بررسی کنیم. 

وی ادامه داد: درست است که اتفاق جانکاه و دل‌خراش بوده اما نباید اینگونه به بحران تبدیل می‌شد، در هر جای دنیا که ساختمانی آتش می‌گیرد اینگونه نمی‌شود، بنابراین نشان‌دهنده ضعف است، هم در مدیریت بحران ضعیف هستیم و هم دچار مدیریت بحران شده‌ایم. 

دامادی گفت:‌ در حادثه پلاسکو، عده‌ای کاسب‌کاری سیاسی کرده‌اند و از فضا به نفع خود استفاده کرده، موضوع را سیاسی کرده و عده‌ای را مقصر می‌کنند، در حالی که دیدیم شهرداری تهران در سال 92 اعلام کرده که نمی‌توانسته پلاسکو را پلمپ کند و اخطار قانونی هم برای آن داده شده، اما توجهی نشده است. 

این عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: باید این موضوع را حل کنیم، گزارشی تهیه می‌شود و در صحن مجلس حتماً ارائه خواهد شد، اکنون بحث این است که وزیر کار به عنوان متولی کارگران است و قاعده هر کار عمرانی و صنعتی این است که ابتدا ایمنی در کار تأمین شود، باید شخص وزیر کار بیاید توضیح دهد و پاسخ دهد که چه کرده است، آیا گزارش و اخطارهای لازم را داده است؟

وی تصریح کرد: اگر حادثه دیگری رخ دهد، باز هم دچار مشکل خواهیم شد. اگر بازار تهران دچار حریق شود چه باید بکنیم؟ در مورد اماکن فرسوده و پرترافیک نیز وضع اینگونه است. 

وی افزود: یکی از افراد مؤثر در زمینه حریق اماکن تجاری که واجب است توضیح دهد، وزیر کار است. 

دامادی گفت: وزیر کار باید مسئولیت خود را بپذیرد، چرا که پذیرفتن مسئولیت، اصل اول مدیریت است که متأسفانه تاکنون هنوز عکس‌العملی از ایشان ندیده‌ایم. 

این عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در حادثه شین‌آباد نیز شخصاً نامه‌ای را تنظیم کردم که اگر وزیر آموزش و پرورش به سؤال نمایندگان پاسخ ندهد، در دادگاه صالحه از وی شکایت کنم. در این زمینه نیز باید وزیر کار به مجلس بیاید و گزارش کار دهد، در غیر این صورت، شخصاً از وی طرح سؤال خواهم کرد. 

دامادی گفت: ما نماینده مردم هستیم و فارغ از ارتباط دوستانه سیاسی، بدهکار حزب و گروه نیستیم بلکه بدهکار مردم هستیم، بنابراین این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و اگر مجلس نتوانست از وزیر کار طرح سؤال کند، حتماً از مسیرهای دیگر پیگیر موضوع خواهم بود.